Nissan

Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

Un fabricant de bateries elèctriques està disposat a invertir 3.500 milions d’euros per reindustrialitzar les plantes de Nissan a la Zona Franca i mantenir la plantilla de treballadors, segons ha explicat el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, en una entrevista a l’ACN. Segons Sánchez Llibre, es tracta d’un projecte ‘bastant ben elaborat’ que també actuaria com a proveïdor de Seat i d’altres plantes del sud d’Europa. Segons el president de Foment, l’empresa interessada en ocupar els terrenys vol instal·lar-se a Catalunya ‘sí o sí’, i podria crear 3.000 llocs de feina directes i 18.000 indirectes. ‘Si a Catalunya no ve un fabricant de bateries elèctriques, d’aquí 10 anys pot desaparèixer el sector de l’automòbil’, avisa Sánchez Llibre.

Tant el govern de la Generalitat com l’executiu espanyol estan al corrent de les converses amb amb aquest fabricant, del qual el president de Foment del Treball no vol donar més detalls per motius de confidencialitat de les negociacions. L’oferta s’haurà de negociar a la mesa per a la reindustrialització de Nissan. Sánchez Llibre sí que avança que el fabricant de bateries elèctriques actuaria com a proveïdor de Seat, que fa unes setmanes va anunciar una inversió de 5.000 milions d’euros fins al 2025 a la fàbrica de Martorell per fer nous models elèctrics.

Renault es queda Europa: el mapa que ha matat Nissan a Barcelona 

De fet, la fins ara consellera d’Empresa, Àngels Chacón, ha assegurat a Twitter que la proposta d’inversió és una ‘bona notícia per a moltes famílies’. En aquest sentit, ha afegit que ‘el temps i la feina persistent acaben donant fruits. Ara, a tancar els serrells que queden i endavant’.

Diverses ofertes

La fabricant de bateries no és l’única aspirant a rellevar Nissan a partir del 2022, ja que també es treballa perquè s’hi instal·li un fabricant de busos elèctrics o una altra marca automobilística, tot i que en aquests casos les converses es troben en una fase més ‘incipient’. Sánchez Llibre puntualitza que no es tracta de Tesla, amb qui només han tingut un contacte ‘indirecte’. ‘Tenim alternatives potents i competitives que van en la direcció que quan passi el 2021 puguem aportar projectes industrials importantíssims’, assenyala el president de Foment del Treball, que vol que Barcelona continuï sent el ‘clúster més important de la mobilitat i de l’automoció’ de tot l’estat.

En qualsevol cas, segons Josep Sánchez Llibre, si properament no hi ha un productor de bateries elèctriques a Catalunya el sector de l’automoció podria desaparèixer en deu anys. ‘El primer que hem fet és buscar complicitats amb projectes internacionals que estan encantats de venir a Barcelona’, subratlla el president de la patronal. Els principals aspectes que valoren els directius de marques estrangeres, especifica, són les infraestructures i la ubicació de la Zona Franca, propera al port i l’aeroport.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.