Els Mossos alerten d’una estafa telefònica a gent gran i dependent amb teleassistència

Els estafadors deien a les víctimes que hi havia hagut un canvi en el funcionament del servei i que havien de pagar més si volien mantenir-lo

VilaWeb
Redacció
05.11.2021 - 15:38
Actualització: 05.11.2021 - 16:38

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

Un servei de teleassistència ha advertit els Mossos d’Esquadra que ha detectat una estafa dirigida a alguns dels seus clients, gent gran i dependent. Els afectats han rebut una trucada en què els deien que el funcionament del suport havia canviat i que havien d’abonar una quantitat de diners concreta si no volien perdre’l. En alguns casos, també s’ha fet servir l’excusa de la revisió del botó d’alerta o s’ha ofert la venda d’algun producte.

L’empresa ha tingut constància de l’estafa a través del coordinador de la zona, però també gràcies a l’advertència d’alguns usuaris, que han explicat que els estafadors feien servir un to agressiu i contundent, cosa que els va fer sospitar.

Els Mossos recorden que no s’han de cedir dades personals o bancàries per telèfon i que, en cas de dubte, primer cal consultar el servei de teleassistència contractat o informar el 112.

La setmana passada, els Mossos d’Esquadra van informar que el nombre de denúncies de falsos revisors del gas i de la llum s’havia disparat el 2021. Normalment, la xifra anual rondava un centenar de casos, però aquest octubre ja se n’havien detectat 186.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies