Traslladen la majoria de les parades de bus supramunicipal que hi ha a la ronda Universitat de Barcelona

  • Es canvia la ubicació d'11 de les 15 línies a altres punts de Barcelona, especialment a estacions ja existents

VilaWeb
ACN
26.11.2020 - 12:36
Actualització: 26.11.2020 - 12:37

L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana han acordat de traslladar la majoria de les parades d’inici i final de línia de bus supramunicipal que hi havia a la ronda Universitat de Barcelona. En concret, es canvia la ubicació d’11 de les 15 línies a altres punts de la ciutat. El canvi afecta les línies de Lleida-Berga-Puigcerdà, Olesa-Manresa (3 línies), Castelldefels-Port Ginesta, les del Maresme que no són exprés (tres línies) i les del Garraf (tres més). Els desplaçaments de les parades començarà el primer trimestre el 2021 i es traslladaran a estacions d’autobusos ja existents o en àmbits de menys afectació pels veïns. Amb aquests canvis es reduiran un 60% les expedicions que hi ha en aquest espai.

També s’aprofita la intervenció per desplaçar les parades d’inici i final de 5 línies més, ubicades en diversos punts del centre. L’objectiu és millorar l’eficiència de les línies i minimitzar l’impacte de l’estacionament de busos en aquesta zona.

El 85% de les parades d’aquest tipus de transports es troben distribuïdes a l’espai públic, amb un elevat grau de dispersió. Alhora, les tres estacions d’autobusos existents (Sants, Fabra i Puig i Nord) treballen per sota de la seva capacitat. En alguns punts de la ciutat, el fet de tenir les terminals de línia a l’espai públic acaba suposant un impacte important sobre els veïns més propers, que han d’assumir problemes com el soroll, la congestió, la contaminació o les aglomeracions a les voreres.

Sovint estan situades en espais que no presenten les condicions òptimes ni per a l’usuari ni per a l’operador. A la ronda de la Universitat, el creixement de la utilització del transport públic ha provocat una concentració molt alta d’autobusos i una gran demanda d’usuaris. Actualment es fan més de 400 expedicions terminals diàries i 8.000 usuaris de les diferents línies utilitzen aquest espai, fet que comporta que la ronda Universitat faci una funció que no li correspon, d’estació en superfície. Els autocars arriben a ocupar dos carrils de circulació i s’utilitza la vorera com a zona d’espera dels usuaris. És per això que ara s’ha arribat a aquest nou acord, a petició del consistori.

Amb l’acord de reordenació a la ronda de la Universitat només hi restaran 4 línies, que es traslladaran de manera provisional a plaça Catalunya i a plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda.

Un cop acabi aquesta primera reordenació de les terminals de major impacte, l’objectiu és continuar avançant per concentrar la major part dels autobusos i autocars supramunicipals que operen a l’espai públic en estacions d’autobusos de la ciutat, tant a les existents com a les que ja estan en construcció (Sagrera) o les de nova creació previstes al Pla Director d’Infraestructures de la Generalitat de Catalunya (Zona Universitària i Plaça Espanya). Això mantenint en tot cas parades de pas al centre quan sigui adient per atendre de forma adequada la mobilitat dels usuaris.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any