SOCIETAT > PAÍS VALENCIÀPOLICIA I JUSTÍCIA
La nova comissió d’investigació de l’accident de metro de València comença a treballar
Preveu la compareixença de setanta testimonis en mig any de treball parlamentari

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Després de nou anys i més de cent concentracions cada 3 de juliol, avui al matí ha començat a les Corts Valencianes la nova comissió d’investigació sobre l’accident del metro de València del 2006, en què van perdre la vida quaranta-tres persones i mig centenar més van quedar ferides. El mateix 2006 ja hi va haver una primera comissió d’investigació, amb trenta-dues compareixences imposades per la majoria del Partit Popular i que es va tancar en tan sols quatre dies sense trobar cap responsabilitat de l’accident.
La segona convocatòria, promesa per tots els partits aleshores a l’oposició (PSPV, Compromís, Ciutadans, Podem, EU i UPyD), s’activa avui amb la previsió de mig any de treball parlamentari, vint dies de compareixences i el pas de setanta testimonis. A la llista de compareixents hi ha alts càrrecs polítics com l’ex-president Francisco Camps i l’ex-president de les corts Juan Cotino, com també de FGV i RTVV. Més endavant també és previst que hi parlin víctimes de l’accident, que no foren convocades a la primera investigació.
La nova comissió vol ‘depurar responsabilitats professionals, tècniques, de gestió i polítiques’ i ha d’analitzar la seguretat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana abans i després de l’accident, la gestió política del sinistre i el tractament que se’n va fer a RTVV i la Sindicatura de Greuges.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits