Marco defensa que À Punt està en creixement i que necessita ‘bona reputació’

  • La directora general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha comparegut a les Corts

VilaWeb
EFE
02.10.2019 - 16:22

La directora general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, Empar Marco, ha comparegut a la comissió de Radiotelevisió Valenciana i de l’Espai Audiovisual de les Corts per a donar compte de la seva gestió, on ha dit que creu que està sent ‘una bona directora general’ i que així ho està demostrant.

Marco ha defensat que À Punt ‘no està en fallida’, sinó que és una empresa en creixement i consegüentment, necessita ‘reconeixement i bona reputació per a créixer i fer-se forta’. Per això ha demanat d’evitar les ‘notícies falses o que no s’ajusten’ a la realitat sobre la cadena, que només aporten una ‘mala reputació’ que no mereix.

Marco ha destacat el creixement d’audiència que ha tingut la televisió (de l’1,2% de quota de pantalla a l’octubre de 2018, al 2,7% de setembre de 2019), arribant a aconseguir un 6,2% durant els dies més greus de l’episodi de gota freda de mitjan setembre, i un pic d’audiència del 12,1%.

S’ha mostrat ‘satisfeta’ amb la cobertura que van fer els periodistes de l’episodi meteorològic, un treball que ha estat reconegut pels diputats de tots els grups. Durant aquells dies es van oferir més 75 hores de programació, van treballar 68 equips i més de 130.000 persones van triar la web d’À Punt per a informar-se sobre el temporal.

La directora general ha informat que fins a setembre els ingressos en publicitat van ascendir a 813.000 euros, encara que es preveu superar els 1,1 milions aquest any. Tal com ha reconegut, són xifres que estan molt per sota del que recull el contracte-programa (quatre milions el primer any i sis en la resta).

A banda, ha defensat el paper dinamitzador que À Punt té en el sector audiovisual valencià. El 2018 la cadena pública va contractar 118 productores de televisió (de les quals 107 són valencianes) i amb 21 de ràdio (20 valencianes). No obstant això, ha dit que aquest sector no pot dependre només d’À Punt, empresa que ha de conjugar la necessitat de donar suport al sector però també la limitació pressupostària de la qual disposa a l’hora de contractar continguts.

Veu bé la investigació al germà de Ximo Puig

La diputada del PP Eva Ortiz ha demanat explicacions per, entre altres coses, la investigació de la Comissió Nacional del Mercat de la Competència a empreses vinculades al germà del president Ximo Puig per suposadament pactar preus per a un contracte d’À Punt. Marco ha explicat que la mesa de contractació va observar que podia haver-hi un presumpte pacte de preus, per la qual cosa va remetre l’assumpte a la CNMC. Marco ha dit que l’actuació li va semblar ‘molt bé’ perquè, si hi ha una irregularitat o il·legalitat, ‘ens sembla bé que es denunciï’.

Fernando Llopis (Ciutadans) ha considerat escàs que es prevegi recaptar un milió d’euros per publicitat, quan els valencians inverteixen en À Punt 55 milions, i Miguel Pascual (Vox) ha demanat aclariments sobre la despesa i l’audiència i ha criticat que la televisió pública sigui majoritàriament en català i no en castellà.

Marco ha reconegut que la previsió d’ingressos per publicitat fets en el contracte-programa era ‘massa optimista’. Sobre la qüestió de l’idioma, ha destacat que À Punt es va crear en català per a tenir continguts i potenciar aquesta llengua, i que utilitza el castellà quan el considera convenient.

Així mateix, ha reconegut que hi ha ‘disfuncions’ entre la Societat Anònima i la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC), però que no sap si per a solucionar-ho és necessari reestructurar tots dos òrgans, com ha plantejat en una compareixença prèvia el president de la CVMC, Enrique Soriano.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any