L’associació professional Elite Taxi ha convocat una mobilització en forma de marxa lenta a Barcelona pel 2 de desembre per a reclamar que “on passa l’autobús, passa el taxi”. Començarà a les torres Venecianes de l’avinguda de la Reina Maria Cristina i avançarà per la Gran Via, carrer de Balmes i carrer de Pelai fins a la Via Laietana. Allà, els taxistes faran una parada simbòlica a la plaça d’Antoni Maura per a protestar contra l’eliminació de la parada. Després, continuaran el recorregut cap a plaça de Sant Jaume per exigir responsabilitats a l’Ajuntament de Barcelona.

Elite Taxi assegura que l’ajuntament no permet als taxistes d’utilitzar els circuits dissenyats per a la mobilitat eficient de la ciutat i vol protestar contra l’eliminació de carrils a Glòries o la carretera de Collblanc, així com contra els carrils segregats d’Aribau, Muntaner, Balmes o Avinguda Roma. “Sortirem al carrer el dia 2 i la principal reivindicació serà que per on passa l’autobús, passa el taxi”, ha assegurat el portaveu d’Elite Taxi, Tito Álvarez.

L’entitat ha reclamat també la dimissió del gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, ja que consideren que tracta els usuaris del taxi com a persones de “quarta categoria” i que no té “cap mena de sensibilitat” per als clients d’aquest servei. “No pot ser que a la plaça de Glòries circulin els autobusos, els patinets, les bicicletes, i el taxi no pugui circular”, ha lamentat Álvarez.

L’entitat es reunirà dijous amb l’ajuntament i pretén de fer-los arribar el malestar que genera la “discriminació absurda” del taxi amb el tall del pas a llocs “estratègics i claus”. Elite Taxi també reclamarà més control i sancions perquè els carrils bus/taxi no hi hagi altres elements que provoquin una “pèrdua d’eficiència” en el servei públic. L’entitat també demanarà que la gerència del Departament de Mobilitat no executi els canvis sense consultar o negociar amb les associacions representatives del sector, ja que ho consideren una falta de respecte per als 14.000 taxistes de l’Àrea Metropolitana.

Per altra banda, Álvarez ha assegurat que els taxistes de la ciutat fan un esforç molt gran en el desenvolupament sostenible de la ciutat, amb la renovació de la flota i l’electrificació i, per contra, creu que el tracte rebut per part del consistori és molt discriminatori.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.