El port de València des de la platja d'el Saler. (Fotografia Kai Fösterling / EFE)

Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

L’autoritat portuària de València podria adjudicar d’ací a dues setmanes la construcció de la nova terminal de contenidors. L’entitat Ports de l’Estat li ha donat llum verd perquè avance en les obres de l’ampliació nord sense haver de demanar una nova declaració d’impacte ambiental. El que diu la resolució és que la del 2007 és vigent i deixa en mans de l’autoritat portuària qualsevol responsabilitat sobre els danys ambientals que les obres puguen provocar.

D’aquesta manera, l’entitat presidida per Aurelio Martínez té via lliure per a fer una ampliació molt contestada per col·lectius veïnals i conservacionistes agrupats en Ciutat-Port, però també per Compromís i Unides Podem, socis del govern del Botànic.

El Botànic, dividit

La síndica d’Unides Podem, Pilar Lima, ha dit que el seu grup se suma a la via judicial que Ciutat-Port va anunciar tan bon punt es va conèixer la decisió de Ports de l’Estat. 

Però qui més bel·ligerant s’ha mostrat en les últimes hores ha estat compromís. Avui n’ha parlat des de les Corts el síndic Fran Ferri, qui ha dit que el que s’ha de fer no és ampliar el port, sinó enderrocar el dic d’abric que es va construir l’any 2012 que afecta negativament sobre les platges del sud, sobre la Devesa del Saler i sobre l’Albufera. 

El conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent ha dit que la nova terminal del port no és necessària i que s’haurien de buscar alternatives per a continuar potenciant l’economia valenciana. “Sense fer mal al medi ambient ni les platges ni el conjunt del territori”, ha dit, i ha animat l’autoritat portuària a mirar cap al port de Sagunt on sí que es podrien fer actuacions. Segons el conseller, ”en un moment d’emergència climàtica com aquesta, cal buscar altres alternatives que realment milloren el funcionament de la nostra economia i que capitalitzem o vertebrem les polítiques econòmiques”.

També el batlle de València, Joan Ribó, que pel seu càrrec forma part del consell d’administració del port, ha demanat que no es faça res sense una nova declaració d’impacte ambiental. “La ciutat no es pot veure maltractada pel recinte portuari”, ha dit. Ribó ha recordat els problemes de mobilitat que podria provocar a l’àrea metropolitana l’ampliació del port.

És necessària l’ampliació del port de València?

El PSPV i la dreta, alineats

El síndic socialista a les Corts, Manolo Mata, ha demanat d’abandonar posicions fonamentalistes i ha recordat que el que es va fer malbé amb la construcció del dic l’any 2012 és irreversible.

En el cas de l’ampliació del port de València, els socialistes s’alineen amb les posicions de la dreta i l’extrema dreta a les Corts que consideren que ja s’ha perdut massa temps, i que les obres han de començar ja per a començar a crear llocs de treball.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.