El PDECat i ERC, disposats a aprofitar el 21-D per dinamitar el 155

  • Els dos partits independentistes diuen que estudiaran la 'millor fórmula' per a concórrer a uns comicis imposats

VilaWeb
30.10.2017 - 14:17
Actualització: 30.10.2017 - 16:05

El PDECat i ERC han anunciat avui al matí que estaven disposats a utilitzar les eleccions que el govern espanyol havia convocat per al 21 de desembre com una fórmula per a dinamitar els efectes del 155. Després de les executives dels partits, que s’han reunit avui al matí, Sergi Sabrià i Marta Pascal han confirmat que els partits independentistes participarien en els comicis.

Els republicans creuen que pot ser una nova oportunitat per a ‘consolidar la república’: ‘Ens han posat un parany en forma d’eleccions. Malgrat tot, als catalans les urnes no ens fan por. Volen jugar en un terreny que és nostre’, ha dit Sabrià. Esquerra ha defensat que s’havia fet realitat el mandat del 27-S i de l’1-O i ha afegit: ‘La nostra república no té la capacitat d’imposar-se com voldríem. Hem arribat fins aquí junts, amb la força de la gent, i continuarem fent-ho així. Amb pau, cívicament, a la catalana.’

Per una altra banda, Pascal ha desafiat el president espanyol: ‘Senyor Rajoy, ens veurem a les urnes’. Ha assegurat que les eleccions eren una oportunitat per a defensar el seu projecte de país, però ha evitat d’explicar com es presentaria el PDECat i quin candidat tindria. Així mateix, ha cridat a cercar la millor fórmula perquè els partits independentistes aconsegueixin una nova majoria absoluta al parlament i ha dit que el president Puigdemont compartia la decisió del partit.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor