El Ministeri de Transports espanyol demana disculpes pels retards a Rodalia, però diu que solament afecten un 6% dels trens

  • "El govern té la voluntat d'assolir un acord per al traspàs de la titularitat de Rodalia a la Generalitat", ha dit la secretària general del ministeri

VilaWeb
ACN
27.03.2023 - 19:13
Actualització: 27.03.2023 - 20:30

La secretària general del Ministeri de Transports, María José Rallo del Olmo, ha dit que el govern espanyol “té voluntat d’assolir un acord per al traspàs de la titularitat de Rodalia a la Generalitat“. I ha afegit que, “quan  [la Generalitat] vulgui es pot reactivar el grup de treball dels recursos necessaris perquè aquesta transferència sigui completament efectiva”.

Alhora, Rallo ha demanat disculpes als usuaris de Rodalia per les incidències diàries que es produeixen a la xarxa, si bé ha recordat que un 94% dels combois actua amb puntualitat, i que tan sols un 6% arriba amb retard.

“Sí que hi ha un 6% d’endarreriments i incidències, però de les 1.000 circulacions al dia, 940 són puntuals“, ha reivindicat. I ha afegit: “És veritat que sempre crida més l’atenció quan hi ha una incidència que quan els trens són puntuals, però és una minoria dels casos“.

Així ho ha explicat Rallo en la comissió de Transports del congrés espanyol en resposta a una pregunta de la diputada d’ERC Inés Granollers, que ha acusat l’estat de “deixadesa i manca d’interès” respecte a Rodalia, amb una execució per sota de la mitjana. “Mentre a Madrid el 2022 Renfe i Adif van executar per sobre del pressupostat, a Catalunya tan sols van complir amb un terç de les inversions pressupostades“, ha remarcat Granolleres.

En la seva resposta, la secretària ha afirmat que el ministeri és conscient que Rodalies té “fortaleses i debilitats”, i ha admès que el servei de Rodalies s’ha de modernitzar i se n’ha d’augmentar la capacitat. Respecte al dèficit d’inversions, Rallo ha destacat que el 2022 “s’han executat realment 425 milions d’euros dins del pla de Rodalia que es va presentar fa dos anys”.

“Les incidències passen a tots els serveis públics, i també al de Rodalia, i el que hem de tenir són els procediments més engreixats i eficients per a minimitzar les afectacions als usuaris“, ha acabat dient.3

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any