29.05.2022 - 14:13
|
Actualització: 29.05.2022 - 23:04
Ximo Puig s’ha reunit avui amb els consellers d’Hisenda, Arcadi España, i de Política Territorial, Rebeca Torró, per a abordar el futur de la Marina de València. El Consell ha planificat un full de ruta que ha d’acabar amb la conversió de la Marina, creada per a la Copa Amèrica 2007, en un port autonòmic dins la xarxa de ports que ja gestiona la Generalitat.
Segons el document que ha fet pública la Conselleria de la Presidència, la Marina actual reuneix totes les condicions per a fer part de Ports de la Generalitat. Té una bocana d’accés pròpia i és completament separada de l’activitat comercial de València Port.
Aquesta decisió es comunicarà demà en la reunió del Consorci València 2007. D’aquesta manera, la Generalitat donarà suport a la proposta de l’ajuntament de la ciutat perquè es dissolga el consorci. Això vol dir nomenar liquidadors i encarregar auditories. La Generalitat vol que les tres institucions que en formen part participen en el procés de liquidació.
A partir d’aquest pas, la Generalitat negociarà amb l’ajuntament la creació d’un nou consorci, ja sense la presència del govern espanyol, per a la gestió integral de la Marina de València.
Els deutes de la Copa Amèrica
El Consorci València 2007 és un organisme creat entre la Generalitat, el govern espanyol i l’Ajuntament de València per a organitzar la Copa Amèrica de 2007 i gestionar la marina del port de València. Quan es va constituir, va assumir un deute de més tres-cents milions amb l’ICO. El deute s’ha arrossegat durant anys. El darrer pagament es va fer el 31 de desembre proppassat. Dotze milions d’euros corresponents a l’anualitat del 2021. D’aquesta manera, el deute de la Generalitat era cancel·lat. L’ajuntament va pagar uns altres sis milions, i el govern espanyol, dotze milions més. Així començava el procediment per a pagar el deute que el consorci mantenia amb el tresor públic provinent de l’organització de la trenta-dosena Copa Amèrica.