
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El Canal 33 passarà avui, a les 23.30h, un resum de l’espectacle que Acció Cultural del País Valencià (ACPV) va organitzar el passat 23 d’abril a la plaça de bous de València, coincidint així amb la celebració de la diada del 9 d’Octubre. El reportatge porta per títol ‘Homenatge a València’.
L’espectacle va comptar amb una cinquantena d’artistes participants, entre cantants i grups de música i de cultura popular, i es va convertir en un acte multitudinari. Quinze dies ja s’havien esgotat les entrades. Els governs del PP a l’Ajuntament de València havien vetat durant anys celebrar el 25 d’abril a la plaça de bous i per això es van viure moments de gran emoció. El públic, entregadíssim, va omplir de gom a gom en va gaudir d’un acte cultural de qualitat gràcies a la participació —també— d’artistes que ja s’havien retirat, com La Gossa Sorda, Al Tall i Lluís Llach.
Malgrat la pluja que va caure ningú va abandonar la plaça i, de fet, quan el so va fallar a causa de l’aigua la plaça va entonar les cançons d’Al Tall i la intervenció de Llach acompanyat de diverses corals. L’actuació simultània de diferents muixerangues i castellers, aixecant alhora torres i figures, fou un altre moment impactant, per l’esclat de colors i formes, així com els dos-cents dolçainers dirigits per Carles Santos per tocar conjuntament la Muixeranga.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits