La consellera Sònia Hernàndez diu que és impossible de traslladar el ‘Guernica’: “S’ha de fer cas als tècnics”

  • Diu que la petició del govern basc era només simbòlica i que no es permetrà la sortida de l’obra del Museu Reina Sofia de Madrid

VilaWeb
16.04.2026 - 11:33
Actualització: 16.04.2026 - 12:09

La consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha dit que era “impossible de totes totes” traslladar temporalment el Guernica de Pablo Picasso si es feia cas de l’opinió dels tècnics. Segons ella, el president del govern basc, Imanol Pradales, va fer la petició com una “acció simbòlica” perquè sabia que el Museu Reina Sofia de Madrid no n’aprovaria la sortida.

Hernández ho ha dit en una interpel·lació del diputat de Junts Francesc de Dalmases, al ple del parlament. Ha recordat que en el cas dels murals de Sixena s’havia dit en tot moment que les pintures es trobaven en un estat de conservació que en feien “impossible” la sortida sense posar-les en perill. I ha afegit que estava implicada “en cos i ànima” i “per obligació” en el conflicte de Sixena. També ha subratllat: “No hi ha res més simbòlic que el patrimoni i, per tant, més polític en el sentit més noble. Una altra cosa és que es polititzi amb interessos partidistes.”

Posicions diferents dins el govern

La portaveu del govern, Sílvia Paneque, va dir fa pocs dies que considerava que el trasllat temporal del Guernica al País Basc no sols tenia “tot el sentit cultural”, sinó que també era un “deure democràtic”. En la conferència de premsa posterior al consell executiu, Paneque va demanar als representants de les altres comunitats que atenguessin amb “respecte i educació” les sol·licituds dels governs d’unes altres autonomies o nacions. També va criticar les expressions de representants del PP sobre aquesta demanda del govern basc.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor