El Consell d’Europa critica les ‘condicions inacceptables’ a les comissaries dels Mossos
L'informe recull denúncies de maltractaments per part dels Mossos d'Esquadra en el moment de la detenció que consistien en 'cops de puny i puntades de peu al cap i al cos'

Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El Consell d’Europa ha publicat un informe sobre l’estat de les presons i centres de detenció policíaca a Catalunya, en què on critica les ‘condicions inacceptables’ a les comissaries dels Mossos d’Esquadra, com ara ‘la manca d’accés a la llum natural, una il·luminació artificial insuficient, la mala ventilació i l’accés inadequat a l’aigua potable o als productes d’higiene personal’. Ho explica el cap de la delegació que va fer la visita el 2018 a l’ACN, Mark Kelly, que lamenta ‘la manca de millores reals’ a les comissaries, especialment a la de les Corts, a Barcelona. ‘Ha estat molt decebedor’, ha remarcat. Per contra, l’organització celebra que les autoritats catalanes ara són més ‘proclius’ a abolir la contenció mecànica a les presons.
Pel que fa a les condicions de detenció a les comissaries, l’informe recull denúncies de maltractaments per part dels Mossos d’Esquadra en el moment de la detenció que consistien en ‘cops de puny i puntades de peu al cap i al cos’. També van detectar cops de porra a detinguts mentre eren sotmesos a un mètode de contenció ‘no autoritzat’ conegut com a ‘entrepà’, que consisteix a mantenir la persona subjecta dels turmells entre dos matalassos de plàstic units entre si amb tirants de velcro.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits