Comunicat de CCOO en defensa de l’escola catalana

• El sindicat defensa el model de l'escola pública catalana i critica les difamacions i acusacions d'adoctrinament

21.11.2017 - 18:07
Actualització: 21.11.2017 - 18:08

La Federació d’Educació de Comissions Obreres ha fet avui una concentració en defensa de l’escola catalana, en la qual s’ha llegit un comunicat de suport als mestres. ‘Exigim que s’acabi amb aquesta campanya difamatòria cap a l’escola catalana que posa en dubte la professionalitat i l’honorabilitat de les persones que treballem en l’educació a Catalunya’, recull el text.

Ací podeu llegir el comunicat sencer.

Comunicat de la Federació d’Educació de les CCOO de Catalunya
«Ja fa setmanes que el conjunt de treballadors i treballadores de l’educació estem patint una campanya de criminalització i acusacions d’adoctrinament per part de responsables polítics i diverses associacions algunes de les quals han derivat amb denúncies penals a docents o direccions concretes que comporten la seva citació per declarar als jutjats. També s’hi ha afegit la denúncia a dirigents sindicals o la campanya promovent la delació per part de Societat Civil Catalana. Aquestes denúncies estan creant malestar i angoixa a tota la comunitat educativa i volen posar en risc el nostre model educatiu compromès amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat.

El personal docent ha demostrat a bastament la seva preparació i dignitat professional per educar als infants i joves en el respecte als valors de pluralitat, diversitat i convivència com a vertebradors d’una societat oberta com la nostra. Els i les mestres amb el seu esforç i professionalitat han mantingut la funció de cohesió social i de convivència democràtica als centres escolars. CCOO estem convençuts que aquestes denúncies no faran més que demostrar la innocència i la bona tasca de les treballadores de l’educació.

Amb aquesta encartellada simbòlica, que avui escenifiquen amb la consigna #JoAdoctrino, CCOO exigim que s’acabi amb aquesta campanya difamatòria cap a l’escola catalana que posa en dubte la professionalitat i l’honorabilitat de les persones que treballem en l’educació a Catalunya. Fem des d’aquí una crida pública a tota la comunitat educativa i al conjunt de la societat a seguir desenvolupant estratègies unitàries per fer front a aquests atacs i defensar una escola catalana, oberta i plural.»