Compromís i Més per Mallorca reclamaran la reciprocitat televisiva urgent
Els arguments tècnics successius dels diversos governs no són sinó falses justificacions per a amagar una negativa política a reconèixer un dret dels ciutadans

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
La campanya ‘Reciprocitat ara!’ ha presentat, al costat del senador de Compromís, Carles Mulet, una iniciativa per a demanar la reciprocitat dels mitjans públics del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears. Hi han participat també representants de diverses entitats com Decidim, Plataforma per la Llengua, Intersindical Valenciana, Escola Valenciana i el SEPC. La moció reclama de sol·licitar al Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital espanyol l’atribució de les freqüències per a aquestes autonomies (amb calendari, pressupost, desenvolupament i promoció), per tal d’assolir la plena reciprocitat dels mitjans públics de tot el domini lingüístic, per raons de veïnatge, història i cultura.
Antoni Infante, en nom dels impulsors de la campanya, ha agraït la iniciativa del grup parlamentari de l’Esquerra Confederal i ha recordat que ‘Reciprocitat ara!’ és una més de les campanyes que es fan d’ençà del 1985 en favor de la reciprocitat plena de tots els mitjans a tot el territori dels Països Catalans. També ha assenyalat que els arguments tècnics successius dels diversos governs no són sinó falses justificacions per a amagar una negativa política a reconèixer un dret dels ciutadans que exerceixen la majoria de les comunitats lingüístiques europees. ‘Reciprocitat ara!’ va començar com a campanya a les xarxes socials i d’ençà del primer moment va mostrar la voluntat de permanència i d’anar creixent amb actes i intensitat fins a l’assoliment de l’objectiu.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits