Nou cas de censura: la presidència de les Illes anul·la la subscripció a la revista el Temps

  • El cas del Temps no és el primer en què governs i ajuntaments encapçalats per PP i Vox han censurat publicacions en català

VilaWeb
Redacció
23.01.2024 - 19:25
Actualització: 23.01.2024 - 20:04

Nou atac a la llengua per part del govern de PP i Vox a les Illes. La Conselleria de Presidència i Administracions Públiques ha comunicat oficialment a Edicions del País Valencià, empresa editora del setmanari el Temps, que cancel·la les subscripcions que fins ara hi mantenia.

“Aquesta Conselleria no està interessada a continuar rebent la revista”, han dit per correu al setmanari. En concret, la cancel·lació afecta un total de vint-i-set subscripcions.

Eliseu Climent, editor del Temps, creu que és lamentable que una administració que està obligada a promocionar l’idioma deixi de banda un mitjà fet íntegrament en català. “El panorama mediàtic de les Balears és majoritàriament en castellà, circumstància que perjudica la normalització de la llengua”, ha recordat.

Vox i el PP han iniciat una campanya de persecució del català, sobretot a les escoles i a la sanitat. El dia 8 de febrer el conseller Vera compareixerà al parlament per explicar el nou pla lingüístic, en què volen que hi hagi segregació escolar per motius de llengua als centres. Així mateix, han aprovat una moció perquè no penalitzi el fet de no saber català per entrar a treballar a la funció pública.

Més intents de censura a publicacions en català

Aquest cas no és pas el primer en què governs i ajuntaments encapçalats per PP i Vox han censurat publicacions en català. La setmana passada, el municipi de Montserrat (Ribera Alta) va donar-se de baixa de la subscripció de la revista Saó i de l’infantil Camacuc.

Però el cas més sonat va ser el de l’Ajuntament de Borriana (Plana Alta), en què el regidor de Cultura, Jesús Albiol, va voler retirar totes les revistes en català de la biblioteca municipal, entre les quals també hi havia el setmanari el Temps. Finalment, la mobilització ciutadana va fer que el consistori rectifiqués i que les publicacions tornessin a ser disponibles fins a la fi dels abonaments del 2024.

A final de desembre de l’any passat, l’Ajuntament de Torrent (Horta Sud), també governat pel PP en coalició amb Vox, va retirar els exemplars de la revista Camacuc de les biblioteques del municipi. I el 12 de gener, l’Ajuntament de Meliana (Horta Nord) va anunciar que retirava dels edificis municipals la revista Espai Carraixet “per motius interns”.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any