L’Ajuntament de Torrent veta la revista Camacuc de les biblioteques municipals

  • El mes de juliol el govern municipal va retirar el nom de Vicent Torrent de l'auditori

VilaWeb
20.12.2023 - 20:21
Actualització: 20.12.2023 - 21:17

L’Ajuntament de Torrent (Horta Sud) ha decidit de retirar els exemplars de la revista infantil Camacuc, l’única que hi havia en català, de les biblioteques de la localitat. Així ho ha denunciat la mateixa revista, i han assegurat que trobaran la manera “de tornar a Torrent”, tot i l’acció del nou govern municipi de PP i Vox.

“Amigues i amics, ara ens ho comuniquen de Torrent. No volen que Camacuc, l’única revista infantil en valencià, estiga present en les biblioteques de Torrent. No ens expliquem per què. Continuarem endavant, oferint lectura i cultura i trobarem la forma de tornar a Torrent”, han explicat a les xarxes socials.

A mitjan juliol, la junta de govern del mateix municipi, a proposta de la batllessa, Amparo Folgado, va aprovar la retirada del nom de Vicent Torrent, fundador d’Al Tall, de l’auditori.

La decisió recorda a la presa fa cinc mesos per l’Ajuntament de Borriana (Plana Baixa), també governat pel PP i Vox, que van anul·lar la subscripció a revistes en català com ara Camacuc, Cavall Fort, El Temps, Enderrock i Llengua Nacional.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor