CaixaBank guanya 707 milions d’euros el primer trimestre del 2022

El resultat cau un 85,2% des dels 4.786 milions d'euros de l'any passat, que incloïen una aportació neta de 4.300 milions d'euros

VilaWeb
Redacció
29.04.2022 - 16:16

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

CaixaBank ha obtingut un benefici atribuït de 707 milions d’euros en el primer trimestre del 2022, un 21,9% més respecte al mateix període de l’any passat si es fa la suma dels resultats de CaixaBank i Bankia sense tenir en compte els impactes extraordinaris de la fusió. En aquell primer trimestre, el benefici proforma va ser de 580 milions. El resultat d’enguany, però, cau un 85,2%, des dels 4.786 milions d’euros de fa un any, si es comptabilitza l’aportació positiva neta de 4.300 milions d’euros pel fons negatiu de comerç i el registre de 28 milions d’euros de despeses extraordinàries netes d’impostos derivades de la fusió.

Si s’exclouen els impactes extraordinaris, el banc basa l’evolució positiva dels resultats en l’augment del marge d’explotació (+5,4%) i la reducció de les dotacions per insolvències (-23,2%) i altres provisions (-37,7%).

Actualment, CaixaBank té més de 20,4 milions de clients a la xarxa de prop de 5.000 oficines a l’estat espanyol i Portugal, i compta amb uns 700.000 milions d’euros en actius. D’acord amb la informació que CaixaBank ha publicat a la CNMV, els ingressos ‘core’ se situen en 2.761 milions d’euros, un descens de l’1,7% marcat per la caiguda del marge d’interessos (-5,4%) respecte al mateix període de l’any passat. En comparació amb el darrer trimestre del 2021, el marge cau un 0,6%.

Pel que fa als ingressos per comissions, creixen fins als 969 milions d’euros, un 2,9% més en comparació amb fa un any. Malgrat això, les comissions bancàries recurrents es redueixen un 3,3% per la unificació dels programes de fidelització de clients.

En canvi, creixen un 2,3% les comissions per la comercialització d’assegurances (+2,3%) i les vinculades a la gestió de productes d’estalvis a llarg termini (+10,3%). Segons el conseller delegat de l’entitat, Gonzalo Gortázar, un cop completada el 90% de la integració de les oficines i les sortides d’empleats previstes, CaixaBank es pot centrar ara “en el creixement del negoci”. De fet, el grup té previst presentar el 17 de maig el seu nou pla estratègic per “definir el rumb i la velocitat de l’entitat per als propers tres anys”.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €