Burjassot homenatja Guillem Agulló en el 32è aniversari del seu assassinat

  • Divendres 11, dia de l'assassinat d'Agulló, es farà la concentració i la manifestació pels carrers de Burjassot

VilaWeb
07.04.2025 - 12:50
Actualització: 07.04.2025 - 12:57

Un any més, la localitat de Burjassot (Horta Nord) retrà homenatge al seu veí Guillem Agulló i Salvador, assassinat per un grup de neonazis la matinada de l’11 d’abril del 1993 a Montanejos (Alt Millars). La comissió “32 anys amb Guillem”, formada per unes quantes organitzacions com ara Ca Bassot, Arran i Acció Cultural del País Valencià, ha preparat tot un seguit d’activitats per a recordar el jove militant independentista i antifeixista amb el lema “No hauràs marxat en va”.

Els actes començaran dijous 10 d’abril a Ca Bassot, amb la xerrada “Passat i present de la lluita antifeixista”, que analitzarà l’evolució dels discursos d’odi i les organitzacions d’extrema dreta al llarg d’aquestes tres dècades, així com la vigència de la lluita antifeixista arreu dels Països Catalans. Serà a les 19.00 i comptarà amb la presència de Betlem Agulló, germana de Guillem; Jorge Mancebo, periodista de la Directa, i una militant d’Arran.

Divendres 11, dia de l’assassinat de Guillem, es farà la concentració i la posterior manifestació pels carrers de Burjassot. La diada començarà a les 19.30 amb una concentració al passeig Concepció Arenal, d’on partirà la manifestació, i acabarà a Ca Bassot amb l’ofrena floral i una picadeta. Enguany no es farà a la plaça de l’Ajuntament perquè coincideix amb una processó de Pasqua i el consistori ha denegat el permís.

Dissabte 12, les organitzacions de la comissió se sumaran a la convocatòria de la Diada del País Valencià i fan una crida a omplir els carrers d’Alacant, que acollirà la manifestació d’enguany. Finalment, el diumenge a les 12.00 es presentarà a Ca Bassot el llibre infantil El vol de Guillem, de Ricard Tàpera i Helga Ambak, i publicat per l’editorial Caliu. “El conte vol que els més menuts i menudes puguen transformar el record en papallones de colors, símbol de memòria i dignitat”, diuen els organitzadors dels actes.

La comissió ha convidat tota la ciutadania a participar dels actes del cap de setmana, i a recordar Guillem cada dia, per “posar en pràctica els seus valors i la seua lluita, fent front a l’onada reaccionària i treballant per una societat més justa, lliure i solidària.”

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor