Borràs marca territori

  • Amb aquest contundent 75,8% dels vots, ara Laura Borràs agafarà un protagonisme clar que cal reconèixer que s'ha guanyat a pols, amb molt d'esforç i sovint contra corrent

Vicent Partal
29.11.2020 - 21:50
Actualització: 29.11.2020 - 22:50
VilaWeb
Laura Borràs, després de saber-se el resultat de les primàries.

Les llarguíssimes primàries de Junts van fer ahir el pas més decisiu amb el nomenament de Laura Borràs com a candidata a presidir el govern regional. No ha estat pas cap gran sorpresa, però en el camí hi ha hagut detalls prou interessants.

En primer lloc la gran participació, d’un 76%, participació que segurament fou també la clau de la victòria de Borràs. És una participació que crida l’atenció en un procés de primàries i això implica unes quantes coses a l’hora d’encarar unes eleccions que es presenten complicades per a Junts. Bàsicament, perquè significa que els afiliats de Junts tenen ganes de competir en una campanya que, d’entrada, no sembla pas que haja de ser fàcil.

La participació és significativa, a més, tenint en compte com ha anat la campanya de les primàries. S’ha vist com un sector molt identificat amb els postulats de l’antiga Convergència donava suport a Damià Calvet. I, en aquesta línia, la campanya de Calvet ha anat més enllà que no s’esperava d’entrada. Ha preconitzat posicions clarament diferenciades de les de Laura Borràs i en alguns moments fins i tot semblava discrepar del president Puigdemont i de la ponència política del seu grup, cosa que ha fet tenint al costat la major part de presos polítics de la formació i figures de pes del govern. I això, doncs, no sembla pas gens anecdòtic.

Junts, com a partit, és una mica un misteri sociològic, encara. Però les dades d’aquestes primàries semblen indicar clarament que el gruix de la militància respon sobretot a la lògica unilateral posada sobre la taula pel president Puigdemont. Hom diria que el passat els és molt llunyà. Cal destacar, tanmateix, que Puigdemont ha estat molt curós a no interferir en el debat ni expressar cap preferència i això ha alimentat especulacions de tota mena, malgrat que el seu entorn més immediat no s’ha estat de fer costat a Borràs.

Com s’articularà la relació entre Laura Borràs i Damià Calvet d’ara endavant serà un punt interessant a seguir. Sobretot perquè, curiosament, un altre aspecte no negligible de les primàries de Junts haurà estat el de fer visible, mitjançant el conseller de Territori i Sostenibilitat, que dins aquesta formació els sectors que en diuen d’ordre hi tenen un pes, encara. Una indicació, aquesta, que pot ser-los d’utilitat, pensant en la batalla per a recuperar els vots que puguen disputar-se amb el PDECat o el PNC.

Siga com siga, i amb aquest contundent 75,8% dels vots, ara Laura Borràs agafarà un protagonisme clar que cal reconèixer que s’ha guanyat a pols, amb molt d’esforç i sovint contra corrent. Bregant contra les amenaces judicials primer i guanyant aquestes primàries després. I a la fi és, i ja tocava, la primera dona candidata que té possibilitats reals d’arribar a la presidència de la Generalitat de Catalunya. Ara caldrà observar quins passos fa i amb quin marge de maniobra –per exemple, si podrà incorporar gent pròpia a les llistes, com ara independents, o fins a quin punt, com a candidata, podrà marcar el programa electoral. I també s’haurà de veure com, amb quina complementarietat, encaixa el seu nou paper amb el lideratge del president Puigdemont, que encara ha de prendre la decisió, important, de si encapçala les llistes de Junts o si s’hi reserva una posició més discreta.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
29.11.2020  ·  22:04

De moment, ha guanyat la candidata que tenia unes propostes més engrescadores. Per conformar-se amb el que el done el teu carceller ja hi ha massa candidats. D’aquells que sempre pensen que “això sempre s’ha fet aixina”. I val a dir-ho; els temps han canviat. I tant, com ho han fet. Enhorabona, Laura.

teresa labourdette
teresa labourdette
29.11.2020  ·  22:19

SÍ, enhorabona Laura Borràs. Necessitem veure com es va teixint la candidatura que presideix, necessitem veure fermesa, necessitem veure canvis decidits cap a la República. Endavant.

Francesc Gilaberte
Francesc Gilaberte
29.11.2020  ·  22:30

“Bàsicament, perquè significa que els afiliats de Junts tenen ganes de competir en una campanya que, d’entrada, no sembla pas que haja de ser fàcil.”
!?! No capto…
No serà fàcil, només per JxCat? Per ERC li serà més fàcil?
Tinc entès que encara queden un parell d’urnes per confeccionar llistes. I parlant de programa, la resta ja el tenen fet?
Doncs jo me’n alegro ple que s’hagi triat a la Laura Borràs.
Visca Catalunya Lliure !!*!!

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
29.11.2020  ·  23:26

Em sembla perfecte l’elecció de Laura Borràs. Si algú vol votar per les propostes de Calvet ja té ERC per a poder-ho fer. També és cert que JxC té la gràcia de ser una entitat viva que va evolucionant i més que ho farà, el que permet acumular vots dels que no es resignen a l’estructura poítica de sempre (esquerres contra dretes), sinó que dibuixa un camí propi de dretes revolucionàries, decidides a fer la revolució (burgesa, és clar) que Catalunya ha necessitat des de fa segles. Un camí que, aquest sí, pot portar a la independència. Per altre part cal reconèixer que és un camí arriscat en que moltes coses estan per fer, i caldrà esperit innovador i creatiu. Veurem.

Anna Linares
Anna Linares
29.11.2020  ·  23:57

Espero que la Laura Borràs aixequi la nostra moral, il·lusioni i que deixem enrera aquest derrotisme que ens fa
més febles, ensorrats no serem capaços de res i anar llepan les ferides menys, necessitem positivisme i esperança, també semblava imposible que el Mur de Berlín caigués, Felicitats Laura i endevant, somni !

Ricard Pons
Ricard Pons
30.11.2020  ·  00:35

La Laura i tot el que diu i representa sempre m’ha semblat com un mica d’aire fresc en aquests anys de tristor i desconcert per la repressió i la derrota. Ja farà 3 anys que la segueixo i ha sigut, juntament amb el MHP Puigdemont, uns dels motius per els que vaig donar el pas a afiliarme a Junts i convertirme en membre actiu. Molt content i amb ganes de treballar com diu en Vicent! Enhorabona Laura, fem-ho possible!!

Josep Gualló
Josep Gualló
30.11.2020  ·  00:45

JO HAVIA PENSAT AMB BORRÀS PRESIDENTA I CALVET VICEPRESIDENT

Vist el percentatge de participació, poc freqüent en unes primàries i la victoria aclaparadora de Borràs, necessito que passin uns dies i veure com es mou tot abans de decidir que cal fer un canvi de concepte i que la vicepresidència la ocupi algú de molta més afinitat política a Borràs.

No podem viure per tercera vegada un govern com van ser el de Puigdemont/Junqueras o el de Torra/Aragonès. De cap manera podem ensopegar tres vegades amb la mateixa pedra. Els consellers han d’actuar amb una idea única sobre que vol dir independència, i que el president te la darrera paraula en tot.

Les idees del poble és bo que siguin transversals pero les idees del govern, i la part del parlament que el sustenta, inclòs el president i la mesa, en quan a independència, han de ser monocolor durant la primera legislatura o les que calguin fins que estigui totalment consolidada la República Catalana.

No existeix cap altre camí. Amb l’experiència acumulada en dues legislatures, sabem que és exactament així.

Joan Torres
Joan Torres
30.11.2020  ·  02:06

Estic content de que sigui Laura Borràs la candidata de JuntsxCat. A partir d’ara fins les properes eleccions començarà s’obrirà la caça i captura per part de les clavegueres de l’estat, començant per TV3 que al Telenotícies Nit d’avui diumenge de Ramon Pellicer al donar la notícia del resultat de les primàries ja han dit que està imputada per presumpta corrupció,prevaricació, malversació, frau administratiu i falsedat en document mercantil (no se’n ha deixat cap ) al canal 3/24 ara continúen i continuaran fins demà dient el mateix . Així que Laura Borràs ja es pot preparar que ho tenien tot congelat però ara sortirà tot i més intentant inhabilitarla. Són tan previsibles aquesta gentussa !!

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
30.11.2020  ·  05:54

Molt bé, necessitem gent que parli clar. Crec que serà una bona presidenta de Catalunya, tot i que des d´Espanya no tardaran gaire a inhabilitar-la.

Miquel Gilibert
Miquel Gilibert
30.11.2020  ·  05:55

Laura Borràs podrà tenir posicions engrescadores i unilateralistes, i és evident que és més pedra a la sabata per Espanya i millor candidata contra ERC, de la qual podriem dir que Aragonès i Vilalta tenen el mateix carisma que un sofà.

Ara, ens haurà d’explicar com pensa dur a terme la via unilateral, confrontació intel•ligent, etc. Allò dem “ho tenim tot pensat però no ho podem dir”, “estem construint les estructures que ho faran possible”, “a fora ens ajudaran”, “jugada mestra”, “al final negociaran perquè no pot ser que no”, “no s’atreviran a…” no les vull tornar a sentir més. Independentisme màgic a la paperera de la història. Fets i concrecions. I si no es pot també dir-ho, que per això som adults.

LLUÍS CASTILLO
LLUÍS CASTILLO
30.11.2020  ·  06:17

Per molts anys Laura! Un bri d’esperança, tant de bo arribis a ser la nostra Nicole. Salut i llarga vida. Banda de les punyetes ja esteu trigant.

JOSEP AMILCAR ALBERT
JOSEP AMILCAR ALBERT
30.11.2020  ·  07:06

Enhorabona, Laura.
Endavant, valenta!

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
30.11.2020  ·  07:27

Contenta que hagi guanyat la Sra. Laura Borràs. Sovint escoltant les propostes del Sr. Calvet semblava d’ERC. Força i endavant amb pas ferm i decidit Laura.

Carme Garcia
Carme Garcia
30.11.2020  ·  08:16

Molta força, i molta paciència alguns contrincants ( Rufiàn), que si sense ser la candidata oficial ens amenaçava amb la guerra bruta , a partir d’ara pot ser insoportable.
Espero poder dir aviat amb molt d’orgull com a dona i feminísta : MHP Laura Borràs LA PRIMERA DONA PRESIDENTA.

Francisco Sánchez
Francisco Sánchez
30.11.2020  ·  08:27

Completament d’acord (com sempre) amb Miquel Gilibert. I també amb Josep Gualló. Ens convé unitat d’acció des de tots els estaments institucionals. I si Laura Borràs no és abans inhabilitada, que pensi molt bé qui hauria de presidir el Parlament.Hauria de ser algú capaç de trobar les escletxes del sistema per tirar endavant, malgrat lletrats majors, serveis jurídics i la resta d’entrabancs de què s’ha servit Torrent per torpedinar-lo. Algú que s’emmirallés en Joan Canadell, que li ha fet la volta com un mitjó a la Cambra per posar-la al servei de Catalunya. Algú amb sintonia plena amb Puigdemont. Algú amb la clarividència i l’energia de Quim Torra. Per què, si no, l’han inhabilitat? La pancarta ha estat només una excusa.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
30.11.2020  ·  08:36

Què la Laura Borràs és una bona alternativa per l’independentisme que no s’ha rendit queda clar només de veure com se la volen carregar: les clavegueres de l’estat, els partits del règim del 78 i els seus “oponents polítics” d’ER, TV3, i els periòdics subvencionats.

Tenim l’oportunitat de fer Laura Borràs primera dona presidenta de la Generalitat i independentista….veurem les dones feministes que hi diuen o si també estan ancorades al 78.

Elisenda Albajes
Elisenda Albajes
30.11.2020  ·  08:44

Estic molt feliç de la victòria de Laura Borràs, no tinc cap dubte que la seva lluita per la Llibertat del nostre poble és i serà amb intel·ligència però no la vull saber, si la sé jo la sabran els unionistes i ja sabem quines són les seves armes. No oblidem que passats aquests 3 anys les coses no són com eren, Ara tenim uns exiliats que estan treballant per fer baixar la careta a aquesta España podrida i feixista.
La gent que formem Junts som d’origen transversal, jo mai havia votat CDC i no ho faria ara. Junts és un partit creat pel President Puigdemont precisament per aglutinar totes i tots els desencantats d’uns partits que ja no ens representen. Ara em sento molt orgullosa d’haver-hi entrat, ara entre totes i tots decidirem el programa electoral la base i l’objectiu ja el tenim l’Independència.
I quan españa vulgui enderrocar i tal vegada empresonar ja que no podran suportar que tanta cultura, tanta valentia i que se’ls hi enfronti una dona , espero que sigui la gota que farà que el poble Català surti a defensar, d’una vegada, el que és nostre: el país, la nostra cultura, la nostra llengua i la nostra Presidenta.

Montserrat Puig
Montserrat Puig
30.11.2020  ·  08:45

Enhorabona Laura Borràs!

Esperem que guanyis les eleccions amb gran diferència sobre ER. No ens podem permetre, com a país, un altre govern fitty-fifty amb ER autonomista i anti-independentista. Recordeu que a més ER incompleix el que diu i el que pacta.

Necessitaràs molta força per aguantat tot el joc brut que vindrà des d’ER i des d’España. Ja va avisar Rufian i TV3, on hi mana Sol, ja l’ha començat la guerra bruta. S’hi afegiran la majoria de mitjans de comunicació.

Però tens la força de la gent, que és la que en té més. I som molts.

Gràcies Laura Borràs per tan d’esforç i compromís.

Albert Miret
Albert Miret
30.11.2020  ·  08:46

Felicitats Laura. Ensenya ara als veïns del país d’Alí Babá que la política no és una qüestió de collons ni de pèls, sinó de cervell, cultura i coneixement. Si no abandones l’objectiu pel qual et vota el poble, no caminaràs mai sola.
Miquel Gilibert. Parlant dels d’ERC, pobres, moure cels i terra per a fer plegar al president, els ha servit només per a ensenyar que amb aquest vicepresident el país només pot anar enrere. M’he petat de riure amb els personatges que tenen el mateix carisma que un sofà, perquè realment és així. L’avorriment tòxic a què ens té acostumats en Rufián també ha arribat al seu final, perquè fins i tot els del seu partit n’estan tips fins al vòmit de les seves gracietes sense gens de gràcia. Es va acabar l’humor del principi -quan fingia ser independentista-, i ha quedat només el rufià que suporten amb esforç quatre madrilenys.

Pep Agulló
Pep Agulló
30.11.2020  ·  08:49

LA PRESIDENTA LAURA?

L’elegància i la contundència no estan renyits en el seu discurs clar i català. Una dona política independentista valenta que ha bregat, i més que ho haurà de fer en les setmanes i mesos vinents.

Però, que ningú s’enganyi. Ni ella ni com va passar amb l’anterior president Torra, des de la institució, es pot abanderar en solitari el camí, tan poc definit, de la unilateralitat, de la confrontació perquè necessitem els altres dos fronts: el Consell per la República i la ciutadania mobilitzada.

Altrament, les paraules s’han de concretar en fets. La fragmentació tan bèstia de l’independentisme posa en evidència que no hi ha cap estratègia bastida i definida. Per això dic que les eleccions no són tan transcendentals com pretenen molts…

No malmetre el llegat de l’1-O vol dir afrontar la nova etapa molt més dura amb l’Estat. Hi ha dues coses que són el termometro que això va de debò: una, la protecció contra la repressió que vindrà (clandestinitat) i l’altra, bastir el camí de les estructures d’Estat (lleis, policia, etc.)

LLIBERTAT I AMNISTIA!

Joan López
Joan López
30.11.2020  ·  08:53

Bon dia I enhorabona a Laura Borras,soc militant de Junts,I el meu vot a estat per ella. Els motius per mi som molts clars es una dona,te molta empenta I a mès es clarament independentiste,I voldrìa fer un aclariment,Junts no tè a veure res amb CIU ni amb al Pdcat, molta gent com jo mai hem votat a aquet dos partits,jo vaig agafar desde l’esquerra l’independentisme I Puigdemont l’unic politic clarament dispossat al trancament amb l’estat espanyol. Per això dic clarament que Junts no es la dreta catalana,ancara que hagi gent de dreta,tambè hi han de esquerras I de centre.
Endavant Laura !!*!!

Jaume Riu
Jaume Riu
30.11.2020  ·  08:58

GOVERN REGIONAL I NO ALTRA COSA
Per mi, quan Partal descriu el nomenament de Laura Borràs com a candidata a presidir el govern regional, ho fa amb l’expressió més determinanf i intencionada de tot l’editorial per no tornar a parlar d’autonomia, ja que “No hem de triar entre independència i gestió –ha insistit Launa Borràs–, perquè volem gestionar la independència, i el país no es podrà gestionar sense independència.”
Bona notícia i declaració contundent que fa fora qualsevol altra interpretació.

Carles Serra
Carles Serra
30.11.2020  ·  08:59

Felicitats Sra. Borras; no ho tens gents fàcil, debant d’uns mitjans com TV3 i Catalunya Ràdio controlats per ER, apart del Grup franquista Godó i ja que dir dels mitjans de comunicació com la sexta en Farreras, gran amic del lerrouxista i unionista Rufian, sense oblidar la persecució dels franquistes del TC.
Cal tenir molta empenta i de servei el País , per presentar-se a unes eleccions amb aquest panorama que descric, a part d’unes eleccions molt bruta; dintre del nostra País recorda que hi ha molt de cinisme i botiflers

Carles Viñals
Carles Viñals
30.11.2020  ·  09:22

Per una banda veig la munió de comentaris exultants de goig per la victòria de Laura Borràs. Tot és satisfacció, i alegría desbordada. Ara sí que tenim qui ens pot dur a la llibertat…!!! D’una altra banda veig comentaris que ja comencen condicionant aquestes esperances al fet que no sigui inhabiltada per la banda dels Marchenas.

Quina mena de gent estem demostrant ser, amics meus, que donem per fet que QUALSEVOL que nosaltres escollim com a líder dels nostres somnis ens serà arrabassat amb la nostra passivitat covarda per tota resposta ?

Si Espanya pensa arrabassar-nos la Laura com ja ho ha fet amb Torra i pensa fer-ho amb qualsevol que no li agradi, hauría de fer-ho passant per damunt dels nostres cossos; si els la lliurem, ja no seran només els polítics els indignes, ans demostrarem ser nosaltres els qui no mereixem una persona digna que ens lideri.

Sería bo que comencéssim a pensar-hi.

Josep Salart
Josep Salart
30.11.2020  ·  09:36

A l’editorial, he trobat a faltar el recolzament d’en Prenafeta i en Macià Alavedra a la candidatura del senyor Calvet, doncs entre parlar de Convergència i govern regional, m’he pessigat per veure on era.
No cal encara Partal, parlar de si hi haurà guerres internes i si el President Puigdemont voldrà anar a cops de colça. No, això no passarà i aqui rau el problema.
Comparteixo tots els comentaris i la Rosa Gispert m’ha avançat parlant de les feministes. A veure si elles i totes les dones d’ERC, a part de fotre cops de bolso de mil euros al ninot que ERC te a madrit, voten la primera dona a MHP.

ERC mourà les clavagueres (a través d’en Sergi Sol, expert en foses sèptiques, en Voltes i quatre més) perquè això per ells és molt mala notícia. Si s’accelera alguna cosa contra aquesta dona i nosaltres, tots plegats, no sortim al carrer, es que ja en va be que ens les fotin per totes bandes.

No, no ho permetrem ¡¡

Salvador Aregall
Salvador Aregall
30.11.2020  ·  09:38

Alguns dels que fem comentaris aquest editorial hem dit més d’un cop que a l’independentisme li calen nous líders, gent nova, ben formada, amb idees molt clares i amb prou força per agafar el relleu dels que van arribar fins a les presons o l’exili. Laura Borràs té un perfil adequadíssim per encapçalar la Generalitat i a més és dona. Ella hauria d’incorporar independents a la llista electoral, gent rellevant del món de la cultura i la ciència, coneguts i transversals amb un programa que no costa molt de concretar perquè està escrit al cap dels que hem sortit al carrer sempre quan ha calgut per defensar la llibertat i la justícia, i som molts. Que tingui -tinguem- molta sort.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
30.11.2020  ·  09:57

La Laura és la millor aposta possible ara mateix. Ara cal que la votem. La dispersió de vot de 2015-17 ens ha dut a l’actual atzucac. Està clar que no podem repartir més el vot.

Joan Benet
Joan Benet
30.11.2020  ·  10:05

En Canadell és algú a qui puc votar sense reserves

PERE SIO
PERE SIO
30.11.2020  ·  10:32

Felicitats Laura pel triomf clar i rotund a les primàries.
JXCAT, encara que molesti a molts, ha decidit trencar definitivament amb l’ànima i la política continuïsta de l’antiga Convergència. Ideologia representada a les primàries per la proposta, tèbia i ambigua, de Damià Calvet.
L’independentisme té amb Laura Borrás, una dona amb vocació de servei al País i no a la seva cadira, amb intel.ligencia i capacitat per liderar, que sempre diu el que pensa i sense embuts, valenta, amb coratge i no cremada per les intrigues i els jocs d’interessos dels partits tradicionals.
Qualitats que la fan diferenciar-se dels valors que representen els altres candidats.
Els catalans, que de veritat volen l’independència i que es compleixi el mandat de l’1-O, ara ja saben a qui votar. I sobretot, a qui no han de votar mai si volen aconseguir el seu objectiu.
Molta sort.

Salvador Molins
Salvador Molins
30.11.2020  ·  10:47

Si posen Calvet de vicepresident no calia haver fet primàries. Laura Borràs està en la corda fluixa espanyola, quan la fotin fora amb aquest Calvet actual tindrem autonomisme versió 2. Les primàries aquestes no hauran servit de res. Algú ha dit la conveniència de que Borràs marqui el programa, això li demano a la honorable candidata, que faci tot el que pugui per preparar des del futur govern un gran pacte de país començant per l’independentisme per assegurar el present i el futur de la Llengua. I que treballi insistentment per completar la DUI. En aquests dos aspectes principals valoraré el meu vot.

Victor Serra
Victor Serra
30.11.2020  ·  10:51

Sí, Miquel Gilibert. Totalment d’acord. A veure si finalment veiem algun pla realista, no partidista, que permeti unir forces de la gran majoria d’independentistes. Seria l’única manera d’avançar i de tenir opcions de seguir lluitant contra l’Estat espanyol. Però molt em temo que d’aquí un temps quan evaluem els resultats reals, no seran bons, perquè no haurem fet res del que hauriem d’haver fet.

Antoni Cerdà
Antoni Cerdà
30.11.2020  ·  11:22

Me’n alegro molt que primer cop una dona, tingui possibilitats reals d’accedir a la presidència de la Generalitat del Principat

XAVIER UTRILLA
XAVIER UTRILLA
30.11.2020  ·  11:32

Felicitats als afiliats de Junts (i gràcies) i a tots els independentistes en general, per proporcionar-nos una candidata engrescadora per la causa.
Amb els comentaris dels companys i companyes ja es destil·la això, ja ens mereixem una mica d’il.lusió… No em repetiré, però sí vull fer una petita esmena a l’editorial.
En la meva opinió, no és cap al pdcat que hauria de mirar per “pescar” uns quants vots, sinó cap a les bases (no ampliades) d’erc, on s’hi podría “pescar” amb xarxa milers de vots independentistes per obtenir una victòria tan aclaparadora com desitjo.

Lluis Molist
Lluis Molist
30.11.2020  ·  11:49

Totalment d’acord amb les opinions de Joan Torres, veurem com en un moment clau, las clavagueres del estat actuaran, i per clavagueres s’enten tambe els jutges.

Antoni López
Antoni López
30.11.2020  ·  12:53

Salut i molta sort, que la necessitaràs,Laura. Hi ha”okupes” a la política, saps?….

oriol avila
oriol avila
30.11.2020  ·  12:57

Es molt possible que l´Estat espanyol intenti frustrar que LAURA BORRAs sigui Presidenta de la Generalitat que Catalunya perqué , SERIA FANTASTIC !!!
Una dona culta, simpática i dialogant es la garantía d´una REPUBLICA DE CATALUNYA acceptada internacionalment.
Si, Ñ posa dificultats no siguem covars com fins ara i lluitem ja clarament i amb decisió per els nostres drets !!!

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
30.11.2020  ·  13:12

Enhorabona Laura!
Valenta, culta, independentista fins a la mèdula.
Però estiguem amatents amb els partidaris d’en Calvet. Que no ens trobem amb un/uns Santi Vila dins dels govern, quand sigui l’hora de la veritat.
A la més minima ambiguitat, fora!
Govern independentista i d’amplia majoria, Consell per la Republica, eurodiputats, i tota la gent mobilitzada. Aquesta és la fòrmula.
Esperem que cap d’aquestes quatre potes falli.
Només demano que no enviin mai més la gent a l’excorxador. La mobilització ha de ser “sincronitzada” amb els objectius del govern.
Ah! i cap por. Si s’ha de muntar un’altre Urquinaona, aquest cop hi anirem tots (joves, pares, mares i avis).
Defensem la Laura quan comenci la guerra bruta.

Maria Cinta Comet
Maria Cinta Comet
30.11.2020  ·  15:25

Enhorabona i FELICTACIONS a la futura primera Presidenta de la Generalitat de Catalunya.
Sra. Laura Borràs amb la seva bona feina encarrilarem la INDEPENDÈNCIA, costarà però lluitarem per assolir-la. Gràcies.

Pere Grau
Pere Grau
30.11.2020  ·  15:35

La rotunda victòria de Laura Borràs a les primàries demostra, crec jo, que JxCat. és cada vegada més l’eina que ha volgut construir Puigdemont, i el seu programa essencial té la claredat que cal per aconseguir el suport de la majoria dels “octubristes” ( com ens ha batejat molt finament un periodista a tots els que volem la independència sí o sí). És un pas important per aconseguir una bona campanada el 14F (o quan sigui). Pel que fa als detalls, no vulguem demanar-los tots a priori. Molt s’haurà de fer sobre la marxa, reaccionant pas a pas. I als que aixó no els hi és prou, que recordin que aquesta ha estat la fórmula d’Àngela Merkel durant tot el temps del seu govern…

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
30.11.2020  ·  16:14

Alucino amb tanta eufòria apostant per la Laura Borràs. No li veig tantes virtuts per enlloc. I ja que ara la tindrem contínuament a la arena li faig un prec que fa molt mal a les orelles el seu parlar xava. Sis plau tanca les AAA !!!

jordi Rovira
jordi Rovira
30.11.2020  ·  16:15

Estic molt d’acord que l’elecció de Laura borràs és un pas molt positiu. Em sumo a totes aquestes opinions que la veuen com una bona candidata, potser una de les més preparades amb un discurs clar i fluït sempre agradable de sentir. I veig que aquestes llargues i enrevessades primàries són tant o més importants que l’esperat resultat. Efectivament, no és gens anecdòtic el debat intern en el si dels hereus de l’antiga Convergència Democràtica de Catalunya. Al respecte, les declaracions d’avui mateix del HC Forn, donen moltes pistes i marquen una pauta important. Literalment l’afirmació feta en aquesta entrevista que de fet les diferències entre les diverses famílies de l’independentisme és, hores d’ara, qüestió de matisos ( sovint personals o de partit ), venen a donar llum en aquest procés que el Procés ha de dur a terme internament. La idea no és altra que clarificar posicions, i aconseguir sumar aquells vots que poguessin estar per recuperar o per guanyar. Per extensió, això mateix succeeix a altres partits dins la família independentista, com ve es pot llegir a l’entrevista que vilaweb publica avui mateix amb Francisco Garrobo. També sembla que es clarifica la posició del lideratge del MHP Puigdemont. Un lideratge que precisa sumar al seu innegable paper com a representant de la causa, una línia programàtica que desenvolupi un programa polític més enllà del lloc comú que ens representa a tots. Un lloc comú que passa per no haver de recular ni un mínim del que ja és un programa polític compartit: el dret a esdevenir un estat desprès de donar via a la voluntat política d’una minoria nacional que no pot conviure més dins l’estat espanyol. I que això ha d’estar fet des de la voluntat de diàleg, sense abandonar la lluita pels drets constantment manllevats.

Maria Terré
Maria Terré
30.11.2020  ·  16:48

Anna Maria Porta,
Que et sembla el català d’en Rufián? (ell escriu el seu cognom amb accent, com els espanyols)
I de les teves incorreccions ortográfiques, què me’n dius?

Roser Caminals
Roser Caminals
30.11.2020  ·  17:03

L’elecció per una majoria aclaparadora de Laura Borrás envia un missatge clar a l’independentisme. Quan les clavagueres judicials es moguin, que ho faran, s’ha d’alçar un clamor als carrers per defensar la seva presidència.
Desobediència, embat, persistència. Que Espanya es cansi primer.

Pau Ras
Pau Ras
30.11.2020  ·  17:09

El problema amb la Laura Borràs, és que la justicia espanyola ja la té encausada , i és a un pas de ser inhabilitada… i després que la deixin fora de joc. (potser abans de les eleccions i tot!) que farem?

Lluïsa Miret
Lluïsa Miret
30.11.2020  ·  17:43

Encara que l’he sentida poc, m’agrada la Laura Borràs i penso que ho pot fer molt bé.

Maria Villarroya
Maria Villarroya
30.11.2020  ·  17:59

Sóc militant de Junts i he votat la Laura. Perquè crec fermament en el projecte i la Laura em sembla una excel·lent candidata. I és la llista del President Puigdemont.
Esquerres? ….Dretes?…CATALUNYA!

Oriol Ribera
Oriol Ribera
30.11.2020  ·  18:30

Força Laura ,, fora ER i altres botiflers

Joaquim L’Optimista
Joaquim L’Optimista
30.11.2020  ·  18:51

Pau Ras y patada al cul, esto es lo que te mereces, ERC esta llena de gente como tu y si vas els comuns aun encontraras mas y si vas a CS, encontraras a la arrimadas pegada a ti. LAURA BORRAS, te esperaba hace tiempo, tu no lo sabes pero yo estaba buscando la pareja politica de nuestro MHP, Carles Puigdemont, y me parecia feo que fuera un hombre, asi que estoy feliz y muy contento de tu victoria.Desde mis propios 168cms me llena de alegria tu altura de medidas medidas que vas a desarrollar para que en madriz tiemblen de temblar. Te deseo en politica sobre todo la comunion con MH CARLES PUIGDEMONT VISCA CATALUNYA LLIURE. Perdona que escriba en lengua extranjera pero nacido en 1936, me la metieron a leches en polvo y cuando podia aprender mi lengua ya era mi epoca de conformismo no de franquismo. gracias por perdonarme.

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
30.11.2020  ·  19:10

Que la tria ha estat l’adient, a més d’inqüestionable, ho confirma que l’Ñ de les punyetes fa temps que l’ha ficada al seu punt de mira. Congratulacions a Laura i al país, que ja té una dona forta a qui fer costat.

Joan Cuscó
Joan Cuscó
30.11.2020  ·  19:28

Suposo que a partir d’avui s’haurà acabat la tonteria”del 3% y los convergentes, y la derecha…” o no?

Joan Royo
Joan Royo
30.11.2020  ·  22:12

Puigdemont va confessar que la congelació de la declaració d’independència va ser un error. Fóra l’hora de desfer aquell error, si al parlament hi ha majoria de diputats independentistes, caldria fer efectiva la república. Encara no he sentit Laura Borràs dir que farà allò que van congelar i que Puigdemont considera un error. I és que l’ error va ser majúscul, la gent va quedar corgelada, sense entendre res…quin ERROR més gran. Després hem anat sabent què passava darrere del teló, els llibres de Puigdemont ens ha aclarit moltes coses. Ara sabem que els independentistes reals i no de “boquilla” no podem votar ERC. De la CUP no cal esperar res…parlen d’un nou referendum abans de 2025. Hem de votar Junts? Esperem a veure què diuen Borràs, Puigdemont i si realment veurem la independència en la pròxima legislatura. No estic disposat a promoure l’abstenció però…De les altres opcions hi ha poca informació i més divisions em preocupen, no sé si valdrà la pena.

Berta Carulla
Berta Carulla
30.11.2020  ·  22:49

Amb la Laura Borràs tenim possibilitats, i si fem que ho aconsegueixi hi haurà excel.lència a la Generalitat, parla bé, perquè pensa bé, el seu món és la cultura, la cultura del país especialment. Tamta mediocritat ens ofega i paralitza, resulta insuportable. Crec que és molt necessària la seva força, el seu esperit prou noble. Li desitjo tota la sort del món, i que lligui aquesta bona sort a la nostra, de tots, sort nacional.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any