Corredor

El comissionat del govern per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha proposat una Agenda 2030 per a coordinar els projectes del túnel passant de València, la nova plataforma ferroviària entre la ciutat i Castelló, el desenvolupament de l’estació intermodal de la Font de Sant Lluís i un accés ferroviari al port de València que satisfaci la demanda de tenir un accés nord. En una conferència a la seu del Col·legi Territorial d’Arquitectes de València, ha explicat que aquests quatre projectes no poden encarar-se aïlladament sinó conjuntament.

L’objectiu de l’Agenda 2030 seria beneficiar-se dels avantatges que cada projecte aporta als valencians sobre els accessos i serveis de rodalia i també a les administracions públiques, per l’estalvi de cost que podria significar. Per Boira la novetat està en el fet que fins ara aquests projectes no s’han tractat de manera conjunta. Ha recordat que quan aparegui l’estudi informatiu del túnel passant i de la doble plataforma, la via de ferrocarril que comunica València amb Sagunt i Castelló restarà buida i que es podrà fer servir per a construir l’accés ferroviari al port.

També ha dit que ara com ara s’ha calculat que podrien fer-se 65 trajectes d’anada i 65 de tornada cada dia. ‘Amb això ens estalviaríem els diners que costa el túnel submarí que ha proposat el port’, ha afegit.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.