Corredor

El comissionat del govern per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha proposat una Agenda 2030 per a coordinar els projectes del túnel passant de València, la nova plataforma ferroviària entre la ciutat i Castelló, el desenvolupament de l’estació intermodal de la Font de Sant Lluís i un accés ferroviari al port de València que satisfaci la demanda de tenir un accés nord. En una conferència a la seu del Col·legi Territorial d’Arquitectes de València, ha explicat que aquests quatre projectes no poden encarar-se aïlladament sinó conjuntament.

L’objectiu de l’Agenda 2030 seria beneficiar-se dels avantatges que cada projecte aporta als valencians sobre els accessos i serveis de rodalia i també a les administracions públiques, per l’estalvi de cost que podria significar. Per Boira la novetat està en el fet que fins ara aquests projectes no s’han tractat de manera conjunta. Ha recordat que quan aparegui l’estudi informatiu del túnel passant i de la doble plataforma, la via de ferrocarril que comunica València amb Sagunt i Castelló restarà buida i que es podrà fer servir per a construir l’accés ferroviari al port.

També ha dit que ara com ara s’ha calculat que podrien fer-se 65 trajectes d’anada i 65 de tornada cada dia. ‘Amb això ens estalviaríem els diners que costa el túnel submarí que ha proposat el port’, ha afegit.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.