Barcelona estudia una autorització per a busos i revisar tarifes de transport públic a turistes

  • Tres de cada quatre desplaçaments de turistes són a peu o amb metro

VilaWeb
Redacció
09.10.2017 - 15:26

Tres de cada quatre desplaçaments de turistes són a peu o amb metro

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

Barcelona estudia implantar una autorització obligatòria a autobusos turístics que circulin per la capital catalana perquè aquells turistes que visiten la ciutat per un únic dia no estiguin exempts de pagar una taxa –com ja ocorre amb els creueristes–, i revisar les polítiques tarifàries del transport públic perquè el turista aboni íntegrament el preu de la seva mobilitat.

En roda de premsa, el regidor de Turisme de l’Ajuntament, Agustí Colom, i la de Mobilitat, Mercedes Vidal, han explicat que una fórmula per a aquells turistes que no s’allotgen a Barcelona i visitin la ciutat paguin a través dels autocars turístics –la majoria d’ells es desplacen en transport col·lectiu–, l’autorització dels quals comprendria també una reserva d’aparcament.

Vidal ha afirmat que s’ha de concretar amb el sector aquesta autorització, però que proporcionaria un monitoratge de “quan, on i com ocuparan la ciutat”, i Colom ha remarcat que ja es realitza en moltes ciutats i és una fórmula que desincentiva comportaments irregulars com la circulació en buit a l’espera de passatgers.

És una de les propostes que es recull en l’Estratègia de Mobilitat Turística, de la qual aquest dilluns ha presentat l’Ajuntament un document preliminar, entre les quals també figura una revisió de la política tarifària amb l’objectiu que l’usuari no recurrent –el turista– aboni íntegrament mitjançant tarifa el preu de la seva mobilitat.

ÚS “INTENS” DE LA T-10

Vidal ha assegurat que la T-10 és la targeta d'”ús més intens” pels turistes, un tipus de títol que gaudeix d’una important subvenció pública i que usen el 62,7%, mentre que altres més enfocats cap al turisme com Hola BCN! té una implantació del 12,3%.

La regidora ha considerat que la implementació de la T-Mobilitat –la prova pilot de la qual es preveu que s’iniciï en l’L9 coincidint amb el Mobile World Congress– “beneficiarà” un canvi en la política tarifària permetrà diferenciar entre usuari habitual i no recurrent, i que fins que no arribi fomentarà l’adquisició de l’Hola BCN! augmentant l’oferta associada.

El document preliminar assenyala que el 45% dels desplaçaments dels turistes es realitzen a peu i el 32,7% amb metro, la qual cosa suposa tres de cada quatre dels desplaçaments diaris, i que la mobilitat turística suposa entre el 15 i el 20% de la total de la ciutat.

Altres propostes que contempla l’Estratègia, que s’han d’acabar de concretar amb el sector, és l’elaboració de plans de mobilitat específica en espais de gran afluència, i dissenyar solucions específiques als problemes de congestió de la xarxa de transport públic pel seu ús turístic, evitant l’actuació de grups amb guia en busos de línia.

També cerca repensar el servei de bus turístic a la ciutat, reestructurant les actuals per evitar solapaments, així com disposar de dades de demanda; reduir l’impacte del lloguer turístic de vehicles de mobilitat personal, i reforçar la qualitat del servei de taxi amb aspectes com modernitzar la intermediació digital.

Colom ha remarcat que aquesta estratègia cerca una mobilitat turística sostenible i que sigui compatible amb la quotidiana, recordant que anualment Barcelona rep uns 23 milions de visites entre turistes de la ciutat, creuerista i turistes a Catalunya que visiten la capital catalana.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any