Barcelona ha posat en funcionament el primer bus turístic de doble pis 100% elèctric dels Països Catalans. El nou autobús és totalment silenciós, compta amb una autonomia estimada de 170 quilòmetres –unes tretze hores de servei ininterromput- i disposa de càmeres de visió 360 graus i carregadors USB a tots els seients. ‘La motorització elèctrica de l’autobús suposarà l’estalvi de 45 tones de CO2’, ha assenyalat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. ‘El Barcelona City Tour inicia avui el camí per a l’electrificació de la seva flota”, ha continuat Poveda, que preveu que en un període de tres anys tota aquesta flota de busos turístics de la capital catalana sigui ‘zero emissions’. ‘Són els que més es mouen per la ciutat i és important reduir les seves emissions’, ha reflexionat en veu alta el vice-president de Mobilitat de l’AMB.

650.000 euros cada bus elèctric

‘Avui és un dia especial amb l’estrena del primer bus turístic 100% elèctric’, ha reconegut la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, que ha volgut destacar sobretot l’absència de soroll dels nous vehicles. ‘Penso sobretot amb els veïns de carrers com el de Cartagena (per on puja la ruta blava), amb reiterades queixes de problemes pel soroll. Això ajudarà a una major convivència entre el turisme i els barcelonins’, ha aplaudit Alarcón. La incorporació del bus elèctric ha suposat també l’adaptació de les instal·lacions de Barcelona City Tour per fer-les accessibles a la càrrega de les bateries. El bus 100% elèctric costa 650.000 euros -el doble que una unitat convencional- i compta amb setanta-sis places, dotze menys de l’habitual degut a la instal·lació de les bateries a la planta baixa de l’autocar.

Aquest nou bus elèctric de dos pisos s’emmarca en la renovació de la flota que està duent a terme l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb vehicles de baixes i nul·les emissions. Poveda ha recordat que durant el mandat 2016-2019 –entre gestió directa i indirecta- l’AMB va renovar un total de quatre-cents cinquanta autobusos. ‘I en aquest proper mandat 2019-2023, que tot just hem començat, tenim la intenció de renovar cinc-cents busos més’, ha avançat el vice-president de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat. ‘Hem de donar exemple a la ciutadania perquè a partir de l’1 de gener començarà una zona àmplia de 95 km2 de baixes emissions a l’àrea metropolitana de Barcelona’, ha apuntat Poveda, que ha precisat que això afectarà un total de 135.000 vehicles (85.000 cotxes i 30.000 motos) que no podran circular.

‘Hi haurà una afectació important però creiem que podrem reduir fins a un 20% la contaminació a l’àrea metropolitana de Barcelona’, ha finalitzat el vicepresident de Mobilitat de l’AMB.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.