L’avió supersònic silenciós de la NASA supera el test de seguretat

  • L’X-59 Questst és un avió experimental únic i la NASA preveu de fer-lo volar enguany

VilaWeb
Redacció
19.05.2024 - 17:16
Actualització: 19.05.2024 - 19:03

La NASA ha anunciat que el seu nou avió supersònic silenciós X-59 ha superat el test de seguretat. Aquesta revisió permet d’avançar cap al vol i cap a la verificació de l’aeronavegabilitat.

Una junta de revisió de la preparació per al vol composta per experts independents de tota la NASA ha completat un estudi de l’enfocament de l’equip del projecte X-59 en matèria de seguretat per al públic i el personal durant les proves en terra i en vol.

La junta de revisió ha analitzat detalladament l’anàlisi de perills potencials de l’equip del projecte, centrant-se en la seguretat i la identificació de riscos, segons que informa l’agència NASA en un comunicat.

La revisió de preparació del vol és el primer pas en el procés d’aprovació del vol, cosa que la NASA preveu que sigui enguany. El treball de la junta proporcionarà a l’equip del X-59 informació i recomanacions per a la verificació de sistemes a terra i al primer vol.

La NASA preveu de fer vols sobre zones poblades per recollir dades sobre com percep la gent el so que produeix. Aquestes dades es proporcionaran als reguladors nord-americans i internacionals amb l’esperança d’ajustar les normatives que actualment prohibeixen els vols supersònics comercials.

Aquests avanços podrien obrir nous mercats comercials de càrrega i passatgers en viatges aeris a velocitats supersòniques.

Un avió únic

L’X-59 Questst és un avió experimental únic. Incorpora nova tecnologia juntament amb sistemes i components provinents de diversos avions militars de reacció, com ara el tren d’aterratge, provinent d’un F-16, o el sistema de suport vital adaptat d’un F-15. El motor és el del F-18 Super Hornet.

L’avió vola a més de 18.000 metres a una velocitat d’aproximadament 1.500 quilòmetres per hora, però fa tan poc soroll com el tancament d’una porta d’un cotxe –75 decibels–, en compte de l’espetec característic dels avions que volen per sobre de la velocitat del so.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any