No fa gaires anys la paraula ‘crowdfunding’ era del tot desconeguda. Ha passat el temps i ara el mateix mot ens ajuda a entendre un altre concepte, ‘crowdticketing’, que ha començat a circular al nostre país gràcies a la joveníssima plataforma Screenly. Ens ho explica Marc Prades, cofundador d’aquesta eina activada enguany i que permet, ras i curt, de reservar entrades de cinema col·lectivament o en comú per a veure un film o documentari concret en una sala comercial: ‘Si s’aconsegueix, amb una campanya semblant al “crowdfunding”, un nombre determinat de reserves, doncs la nostra plataforma fa la feina bruta perquè la projecció sigui possible i se substitueixi en una sala la programació d’un determinat dia.’

Hi ha molts actors en joc (l’exhibidor, el propietari dels drets del film, els espectadors…) i no és pas fàcil de posar d’acord tot aquest engranatge: ‘Però aquesta és la base del projecte’, reconeix Prades, que explica com han convençut sales de cinema prou conegudes de Barcelona, Girona, Palma, Reus o València a sumar-se a la xarxa de cinemes adherits a Screenly: ‘Els diem que som una espècie d’Airbnb i que sabem que de dilluns a dijous tenen poca ocupació de sales. Aleshores els proposem d’omplir-les trencant el model vertical de decidir què s’hi projecta i deixant que els espectadors s’organitzin horitzontalment per crear una massa crítica per decidir la seva projecció.’ Després d’un període de prova a Barcelona durant l’estiu, la plataforma ja fa dos mesos que funciona en unes quantes ciutats del país amb una mitjana de dos esdeveniments per setmana.

–Podeu escoltar el programa en format mp3.

–També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.

–Podeu descarregar el podcast de ‘L’internauta‘ des de VilaWeb o l’iTunes.

–’L’internauta‘ també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les tres de la tarda.

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb