
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El ple de l’Ajuntament d’Arenys de Munt (Maresme) va aprovar ahir a la nit declarar persona non grata el rei d’Espanya, Felipe VI. La proposta ha tirat endavant amb set vots a favor -cinc d’ERC i dos regidors no adscrits-, quatre abstencions -tres de CDC i un de la CUP- i els dos vots en contra de PSC i PP. La moció va ser presentada pels dos regidors no adscrits, Esther Sànchez i Josep Manel Ximenis, aquest últim, impulsor de la primera Consulta d’Independència del 13 de setembre del 2009, i batlle d’Arenys de Munt per la CUP del 2011 al 2013.
En la moció es considera que Felipe VI representa un estat que impedeix el lliure exercici del dret a decidir del poble de Catalunya i se li critica haver adoptat una postura no neutral envers aquest procés polític.
També se li ha retret la falta de respecte institucional cap a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, en no voler-la rebre perquè li comuniqués el nomenament del nou president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont.
El consistori d’Arenys de Munt ha fet múltiples posicionaments a favor de la república, en contra de la monarquia espanyola i en contra de la dinastia dels Borbons. Segons el manifest, pel continuat l’intent de genocidi cultural de Catalunya.
L’Ajuntament d’aquest municipi ja ha declarat persones non grates a la delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, i l’ex-ministre d’Educació, José Ignació Wert. Finalment l’Ajuntament ha fet una crida a altres ajuntaments independentistes i republicans a afegir-se a la iniciativa que va iniciar l’Ajuntament de Breda i que ara ha continuat Arenys de Munt.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits