SEAT

SEAT ha presentat la seva estratègia de mercat, que inclourà el llançament de sis nous models elèctrics i híbrids endollables fins al 2021. En una presentació a la seva seu a Martorell SEAT ha anunciat els dos primers models 100% elèctrics de l’empresa, la versió elèctrica del Mii i el-Born, mentre que els nous León, Tarraco, CUPRA León, CUPRA Formentor tindran una versió híbrida endollable. SEAT també ha confirmat que fabricarà a Martorell el seu model Cupra Formentor.

D’altra banda, la companyia ha anunciat el desenvolupament de la seva primera plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen que s’instal·larà a Martorell, confirmant així la seva aposta per aquest model, i on es desenvoluparan models per sota dels 20.000 euros i hi treballaran més de 300 enginyers. SEAT també ha explicat que el 2018 va ser el seu millor any de la història amb 294 milions de beneficis, un 4,6% més que l’any anterior.

Els nous vehicles anunciats per SEAT es llançaran entre el 2020 i el 2021. Així, el primer a sortir al mercat serà el Mii elèctric, que el CEO de l’empresa, Luca de Meo, ha explicat que servirà ‘d’aperitiu’ per al mercat i que està enfocat a la mobilitat urbana. El seguiran el León en versió híbrida i amb 70 km d’autonomia i El-Born, també 100% elèctric, que sortirà a finals del 2020, juntament amb el CUPRA León.

No serà fins a finals del 2021 que es llaçaran els híbrids endollables Tarraco i CUPRA Formentor, aquest últim desenvolupat a la planta de l’empresa a Martorell, i que de Meo ha qualificat com ‘una de les millors coses que SEAT ha fet a la vida’.

D’altra banda, el segon gran anunci de la companyia ha estat la instal·lació a Martorell d’una nova plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen, que serà la primera de SEAT. En aquest espai es fabricaran vehicles d’uns 4 metres de diverses marques, i es busca que s’hi desenvolupin models elèctrics assequibles, per sota dels 20.000 euros. Hi treballaran més de 300 enginyers. En aquest sentit, el conseller delegat de Volkswagen, Herbert Diess, que ha participat a la presentació, ha assegurat que SEAT és ‘un pilar fonamental’ per a tot el grup.

El 2018 en xifres

Durant la presentació, el vice-president executiu de Finances, IT i Organització de l’empresa, Holger Kintscher, ha presentat les xifres registrades l’any 2018, que ha destacat que va ser ‘el millor de la història’. Així, ha apuntat que el benefici després d’impostos va ser de 294 milions d’euros, un 4,6% més que l’any anterior, mentre que el benefici operatiu va augmentar un 93,2%, amb 223 milions. Pel que fa al volum del negoci, el creixement també va ser d’un 4,6% respecte el 2017 i Kintscher ha remarcat que en els darrers cinc anys la facturació de SEAT ha augmentat en un 33%. A més, el nombre de models venuts va ser el més alt registrat, amb 517.000 vehicles, un 10,5% més que el 2017, i va situar la marca com la que va tenir més creixement a Europa.

‘SEAT és una empresa sòlida i sostenible’, ha sentenciat Kintscher, que ha remarcat la millora ‘increïble’ en beneficis, passant de pèrdues de fins a 65 milions el 2014 a guanys de gairebé 300 milions el 2018.Reptes per al futurEn aquest sentit, Kintscher ha assegurat que l’objectiu de la companyia és seguir amb la tendència positiva per als propers anys. De la mateixa manera, de Meo ha afirmat que SEAT pot ‘plantar cara tranquil·lament’ al futur. Així, tot i que ha reconegut que els propers dos o tres anys seran un repte per al sector automobilístic, tant per la desacceleració de l’economia com pel canvi de context tecnològic, ha augurat que els pròxims deu anys seran ‘fenomenals’ per a tota la indústria.

Un dels grans reptes que el sector encara és la reducció de la petjada ecològica de l’àmbit automobilístic, amb el 14% com a propi respecte el total d’emissions de CO2. Així, Diess ha anunciat que el grup presentarà 70 models elèctrics fins al 2028 i ha apuntat que l’electrificació de tots els segments és prioritària per a ells. Així, ha explicat que actualment l’1% de les emissions de CO2 mundials són de vehicles del seu grup i ha assegurat que l’objectiu de Volkswagen és reduir la xifra a zero abans del 2050.

D’altra banda, també ha posat l’accent en l’aposta tant de SEAT com de tot el grup per la connectivitat 5G i per la conducció automàtica i ha explicat que la companyia passarà de ser “estrictament fabricant” a impulsar software. En aquest sentit, de Meo també ha apuntat que una de les prioritats de SEAT serà el desenvolupament de software per guanyar en competitivitat. Així, ha explicat que es crearà un centre dedicat a aquesta tasca a Barcelona, el Metropolis Lab, i que comptarà amb 200 treballadors.

De Meo també ha remarcat la voluntat de SEAT de ‘mundialitzar’ la seva presència i ha recordat que el 2018 es van consolidar com la primera empresa industrial exportadora de l’estat espanyol, amb un 80% del seu volum de negoci exportat. Així, es busca incrementar la globalització de l’empresa i en aquest sentit ha anunciat que estan desenvolupant una estratègia de creixement al nord d’Àfrica, així com a sud-Amèrica.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.