Més de quatre-centes startups s’apleguen en la tercera edició del 4 Years From Now (4YFN), la fira paral·lela al MWC que enguany ha doblat l’espai a Fira Montjuïc i espera atraure cinc-cents inversors i augmentar els visitants un 50%, fins a dotze mil. Nombrosos emprenedors hi presenten les seves webs de serveis o aplicacions innovadores per a mòbils i pissarretes, a l’espera d’atraure l’interès de mecenes. S’hi poden trobar apps per a tots els gustos i necessitats, des d’Unsheeping, que permet al turista d’aconseguir que el seu hotel li surti gratuït a través de consumir durant la seva estada en botigues, restaurants i oci de proximitat, fins a Ofertia, una aplicació que digitalitza els fulletons de productes del súper i permet de trobar les millors ofertes prop de casa. També els qui volen reformar la casa i volen comparar pressupostos tenen la seva web: es tracta de Planreforma.com.

‘És una pàgina web on pots entrar com a client i és un comparador d’arquitectes, constructors i empreses on pots calcular automàticament una reforma a casa teva. I fer-te cinc cèntims de quan et podria costar’, explica Marc Nebot, responsable de Planreforma.com al 4YFN. ‘El 60% de les persones que volen fer reformes a casa, el seu màxim problema arriba a l’hora de comparar pressuposts’, ha recordat Nebot. ‘Cada professional fa servir el seu llenguatge, et dóna mesures diferents i segurament també té acabats diferents’, ha enumerat el responsable de Planreforma.com. ‘Nosaltres ho tenim tot estandarditzat a la web perquè el client pugui identificar exactament quin és el més car, el més barat o qui treballa millor gràcies a les valoracions dels altres clients’, ha remarcat. ‘Així pots escollir millor el professional que vols que faci la reforma a casa teva’, ha afegit el responsable de Planreforma.com, que ha afirmat que el marge d’increment de negoci és molt ampli. ‘Només un 2% de les reformes es fan actualment en línia. El nostre objectiu és consolidar-nos a l’estat espanyol perquè hi ha molt marge per créixer i després mirar de sortir a l’estranger’, ha precisat Nebot. Una internacionalització que ja ha aconseguit una aplicació com Ofertia, que digitalitza els catàlegs de les ofertes dels supermercats, de les botigues d’electrònica i de les de moda. ‘Agafem aquest arsenal de catàlegs físics, els pugem a la nostra aplicació, posem un nom a cada un dels productes per fer-los buscables i els geolocalitzem’, ha enumerat Lola Estevan, responsable de comunicació d’Ofertia.

Geolocalitzar el nen al súper

‘Així els usuaris de la nostra aplicació poden buscar tant per botigues, com per productes, com per marques concretes i saber en quins llocs són més barats al voltant de casa seva’, ha explicat Estevan, que ha avançat que aprofiten el 4YFN per presentar una nova funcionalitat de l’aplicació gràcies a la nova tecnologia ‘beacon’ de geolocalització. ‘Es pot col·locar un petit receptor a qualsevol cosa o persona que volem tenir controlada i, quan passa dels metres d’allunyament que nosaltres li hem dit, ens avisa. Pot ser molt útil si perdem el nen de vista al supermercat o en un gran centre comercial’, ha comentat la responsable de comunicació d’Ofertia, una aplicació disponible ja al nostre país, Espanya, Mèxic, Colòmbia, Xile i en països nòrdics com Suècia i Dinamarca.

Hotel gratis a Barcelona o Madrid

Barcelona Activa és present un any més al 4 Years From Now. ‘Hi som des de la primera edició perquè vam creure en aquest certamen’, ha recordat Montse Basora, directora d’emprenedoria. ‘La fira cada cop agafa més potència i nosaltres portem empreses que són a les nostres incubadores. Aquest any la novetat és que hem portat un aparell d’empreses de l’Agència Europea de l’Espai. Se surten de l’habitual: l’una fa satèl·lits i l’altra treballa amb 3D’, ha assenyalat Basora, que ha reconegut que l’objectiu principal passa perquè ‘els emprenedors contactin, es moguin i es relacionin amb uns altres emprenedors, inversors, institucions i acceleradores’. UnSheeping és una de les aplicacions de Barcelona Activa al 4YFN 2016. ‘Es tracta d’una app mòbil que permet al turista d’aconseguir que el seu hotel li surti gratuït’, ha destacat Carlos García, responsable de l’aplicació. ‘Tenim una sèrie d’afiliats a cada ciutat com poden ser restaurants, botigues de moda, wellness, transports i museus. Amb tots hem negociat un descompte i, a mesura que el turista va gaudint de la ciutat i consumint, va acumulant unes reduccions que repercutiran en la factura final del seu hotel’, ha aclarit García. ‘Al check out els usuaris tenen la possibilitat també de mantenir els diners de descompte per a una propera experiència en una altra ciutat’, ha puntualitzat el responsable d’UnSheeping, nascuda a Barcelona. ‘El mes vinent comencem a Madrid i després vindran Màlaga i Mallorca’, ha avançat García.

‘El motiu de la nostra presència aquí és buscar socis per expandir-nos internacionalment. El producte és atractiu i creiem que serà ben rebut en d’altres ciutats com París, Londres, Amsterdam i Nova York’, ha pronosticat el responsable d’UnSheeping.

MonkingMe, nova plataforma de música

Una de les aplicacions al 4YFN que tot just acaben de néixer i busquen el seu lloc a la zona Champions és MonkingMe, dins de l’estand de Creative Catalonia, impulsat pel govern. ‘És una plataforma de música perquè la gent es pugui escoltar les cançons de forma totalment gratuïta, sense cap mena de publicitat a l’streaming. Els nostres usuaris també es poden descarregar les cançons gratis i tenir-les online al mòbil’, ha explicat el seu responsable, Miquel Tolosa. ‘La idea és que els artistes guanyin més diners que en les plataforma actuals, ajuntar en un mateix espai concerts i marxandatge, i introduir un nou benefici a través del concepte de la descàrrega gratuïta remunerada’, ha explicat Tolosa, que ha precisat que la presència al 4YFN és molt satisfactòria perquè s’hi fan molts contactes. ‘Hem començat fa poc, l’última xifra era de tres mil usuaris enregistrats, anem aconseguint artistes catalans… De mica en mica’, ha conclòs amb esperança el responsable de MonkingMe.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb