Prioritzar Àsia i desestacionalitzar el trànsit: l’aeroport de Barcelona fixa els objectius per als dos anys vinents

  • El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries demana d'augmentar els vols i recuperar les destinacions que es van perdre per la pandèmia

VilaWeb
Redacció
20.02.2024 - 20:09
Actualització: 20.02.2024 - 22:01

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), format pel govern, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i AENA, ha presentat el pla estratègic de l’aeroport de Barcelona per al període 2024-2025. El text proposa prioritzar les rutes a l’Àsia i Llatinoamèrica. Concretament, assenyala Shanghai, Hong Kong, Lima, Delhi i Tòquio com a destinacions clau en el futur. També identifica quaranta destinacions prioritàries per a tenir connexió directa. A més, demana de desestacionalitzar el tràfic, incrementar les freqüències i recuperar les destinacions que es van perdre per la pandèmia.

El pla té tres objectius: incrementar la connectivitat, recuperar rutes i millorar-ne la qualitat. En ple debat sobre l’ampliació de l’aeroport, remarca que la infraestructura actual aguanta els objectius plantejats per als pròxims dos anys. A més, fixa la meta d’assolir els 3,71 milions de passatgers de vols intercontinentals directes el 2025. En cas d’aconseguir-ho, igualaria els registres del 2019.

Finalment, el CDRA ha indicat que d’ençà de la seva inauguració el 2005, l’aeroport de Barcelona ha triplicat les destinacions internacionals i les freqüències setmanals intercontinentals. Així doncs, els passatgers intercontinentals totals han passat dels 2,22 el 2005 fins als 7,64 milions del 2023.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any