Aeroport de Girona

Adif i Aena han firmat un protocol per a la construcció d’una estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona-Costa Brava per connectar-lo amb el de Barcelona. D’aquesta manera, el govern espanyol vol convertir la infraestructura gironina en la ‘quarta pista d’El Prat’, ha dit ministre de Foment espanyol, José Luis Ábalos en la presentació de la nova denominació de l’aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-El Prat.

El projecte, finançat per Aena, requerirà una inversió de superior als 360 milions d’euros. La connexió entre els dos aeroports amb alta velocitat és ‘l’alternativa’ que permetrà absorbir el trànsit aeri creixent de Barcelona, que, només en el 2018 va superar els 50 milions de passatgers, ha assegurat el ministre espanyol.

Un cop finalitzat l’acte de presentació, Ábalos ha presidit la firma del protocol de col·laboració entre la presidenta d’Adif, Isabel Pardo, i el president d’Aena, Maurici Lucena. Després de signar el document, Pardo ha assegurat que Adif executarà la part ferroviària del projecte en coordinació amb les necessitats d’Aena, que finançarà les actuacions.

En el seu torn, Lucena ha remarcat que l’objectiu a llarg termini d’Aena amb aquesta obra és que Girona-Costa Brava ‘oxigeni’ la infraestructura barcelonina. ‘La capacitat del sistema aeroportuari català quedarà garantit per les pròximes dècades’, ha sentenciat.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.