adaptarà

El comissionat per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha anunciat que el consell d’administració d’Adif canviaria l’amplada del tram ferroviari entre Castelló i Vandellòs. És un tram de 157 quilòmetres que passarà de l’amplada ibèrica a l’amplada estàndard europea. Aquesta adaptació també preveu la introducció dels estàndards europeus en els sistemes de seguretat. Boira ha qualificat la decisió d’històrica. L’obra, en què s’invertiran 81,8 milions d’euros i que es preveu que duri divuit mesos, permetrà la circulació de trens de 750 metres de longitud i augmentarà les prestacions de capacitat, fiabilitat i disponibilitat tant per a viatgers com per a mercaderies.

El contracte d’obres referent al tram Castelló-Vinaròs s’ha licitat per un pressupost de 48 milions, es desenvoluparà en un tram de 77 quilòmetres i comprèn l’adaptació de vies a les estacions de les Palmes, Torreblanca, Santa Magdalena de Polpís, Benicarló-Peníscola i Vinaròs. Així mateix, també inclou la reposició de la pantalla de protecció acústica a l’estació de Benicàssim, la creació de rampes d’accés a les andanes de les estacions de les Palmes, Benicàssim, Orpesa, Torreblanca, Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Polpís, Benicarló-Peníscola i Vinaròs, la construcció d’una nova andana a Vinaròs i la prolongació de l’andana en l’estació d’Orpesa.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.