MÓN > CULTURAL'ALGUER-SARDENYA
‘Abans de retallar la sanitat, retalleu-vos els collons’, la cançó algueresa sobre la Covid-19 que s’ha fet viral
És una creació del conegut barber de l'Alguer, Àngel Maresca

Per: Roger Cassany


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
‘Quan m’enfado, escric cançons, i ara estic enfadat’. D’aquesta manera, Àngel Maresca, lo Barber de l’Alguer, presenta la seva darrera creació, la cançó ‘Coronavirus 2020’, enregistrada a casa seva, a l’Alguer, i que ha esdevingut viral. La lletra és escrita per Maresca i la música és una tornada tradicional algueresa. Com ja és habitual als seus versos, lo Barber dispara sense por, amb grans dosis d’ironia i enginy. Denuncia les retallades dels governs a la sanitat, les condicions del confinament i el desastre que tot plegat causarà per a l’economia mundial.
Ací podeu escoltar la nova cançó sencera, amb un darrer vers que no deixarà ningú indiferent: ‘Abans de retallar la sanitat, retalleu-vos els collons’!
Un video da guardare fino alla fine!Lo barber di #Alghero Angelo Maresca racconta in musica il dramma legato all'emergenza sanitaria ed economica del coronavirusSiete d'accorodo con lui?#covid19
Posted by Sardegna Live on Thursday, April 23, 2020
Lo Barber, de 76 anys, ha estat, de sempre, un dels activistes per la llengua més actius de l’Alguer (sobre aquesta qüestió podeu veure aquesta entrevista amb VilaWeb, publicada fa cinc anys). Seguint la tradició algueresa, encara canta i toca la guitarra cada vegada que afaita la barba d’algun client a la barberia: a voltes cançons tradicionals, a voltes creacions pròpies i, de vegades, improvisacions. De retruc, publica discs sense parar, sempre en català de l’Alguer. I sovint visita diferents territoris del país per portar-hi les seves cançons en directe. Darrerament, també ha participat en el projecte Mans Manetes, promogut la Plataforma per la Llengua, per a l’edició d’un llibre-disc amb cançons alguereses que s’ha regalat a tots els infants de l’Alguer.
Acabe de descobrir Lo Barber de l'Alguer. És de l'Alguer, Sardenya, i canta en català. Ací la seua última obra, una cançó sobre el coronavirus. pic.twitter.com/Lg4HthPdXN
— Miquel Ramos (@Miquel_R) April 28, 2020
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits