400 biblioteques de Catalunya s’uneixen en una campanya per impulsar la lectura durant les vacances

  • El Servei de Biblioteques de la Generalitat ha llançat la campanya 'Biblioestiu' en 400 biblioteques públiques de Catalunya amb l'objectiu d'animar els nens i els adolescents a la lectura durant les vacances d'estiu.

VilaWeb
Redacció
22.06.2016 - 13:09

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

El Servei de Biblioteques de la Generalitat ha llançat la campanya ‘Biblioestiu’ en 400 biblioteques públiques de Catalunya amb l’objectiu d’animar els nens i els adolescents a la lectura durant les vacances d’estiu.

La campanya, que comença l’1 de juliol i que durarà fins al 15 de setembre, consta d’un portal en línia dissenyat per motivar els nens a llegir, compartir i millorar la comprensió lectora a través d’un concurs en el qual els menors realitzen diverses activitats en línia.

“La campanya es divideix en dues franges, la primera per a nens de 5 a 9 anys i la segona de 10 a 16 anys i el que pretenem és aconseguir que sobretot els més petits considerin la lectura com un oci habitual de l’estiu i es facin usuaris d’aquest espai web senzill i divertit”, ha explicat la cap del Servei de Biblioteques, Carme Fenoll.

La campanya ofereix una oferta d’oci sobretot per a nens sense recursos per anar-se’n de vacances, a la qual poden accedir des de totes les biblioteques públiques, que ja disposen de tots els materials i la informació, ha explicat Fenoll.

Quant a la franja de nens més grans, se’ls proposarà 150 títols que a mesura que vagin llegint podran contestar un formulari i guanyar punts per al concurs i per millorar el seu avatar, d’aquesta manera “no veuen la lectura com a obligatòria sinó com una diversió, i en cap moment es fomenta la competició entre ells sinó més aviat la participació”, ha remarcat Fenoll.

Els participants podran comprar en llibreries o demanar prestats a les biblioteques els diferents llibres, que són en català i castellà i de molts gèneres perquè tots els nens puguin gaudir-los, i es permetrà l’entrada de bibliotecaris i pares a la plataforma digital perquè puguin realitzar-ne un seguiment.

La campanya compta amb la col·laboració de La Galera i Legiland i és la primera d’animació a la lectura infantil que es fa en aquest període, inspirada en les ‘summer campaign’ dels Estats Units i els països nòrdics, que finalitzarà el 15 de setembre amb el repartiment de premis.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any