Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Divendres  22.03.2013  19:17

ERC 'retoca' el logotip

Amb una opció votada per un 65,82% dels participants a una consulta electrònica

Men?ame
 

ERC ja té 'nou' logotip. De les dues propostes que es van sotmetre a votació a través d'una consulta electrònica, finalment l'opció guanyadora ha estat el logo dissenyat per l'equip Nou Barons, integrat per Carles Grau i Pau Casals, i votat per un 65,82% dels participants. A la votació hi han participat 2.908 persones d'un total de 18.899, un 15,39% de participació, dels quals un 52,79% eren favorables a canviar el logotip d'ERC. El partit va rebre un total de 87 propostes de les quals un jurat de professionals de la comunicació i el màrqueting polític en va escollir cinc i l'executiva nacional en va seleccionar les dues finalistes, que s'han sotmès a votació de militants i simpatitzants.

Els militants, simpatitzants i amics d'Esquerra Republicana han tingut l'ocasió de prendre part entre el 14 i el 21 de març dies en un procés participatiu per renovar el logotip del partit. Finalment han participat a la votació 2.908 persones, d'un total de 18.899, un 15,39% de participació.

Un 52,79% dels votants es va mostrar favorable a renovar el logotip enfront del 47,21% que ho va rebutjar. De les dues opcions presentades, un 13,86% dels vots (403 persones) van triar el disseny de Jaume Badosa i un 65,82% (1.914 persones) es van decantar pel de Carles Grau i Pau Casals. Un 20,32% no van votar cap proposta.

La proposta se centra en l'ideograma, el triangle que identifica la marca Esquerra Republicana. Tenen formulacions per a les seves expressions territorials: Esquerra Republicana per als Països Cattalans; ERC per a Catalunya; ERPV per al País Valencià i Esquerra Republicana - Mallorca, Menorca i Eivissa per a cadascuna de les Illes Balears.

La renovació del logo es va decidir al darrer Congrés Nacional d'Esquerra Republicana i es va acordar incorporar-hi els tres eixos ideològics del partit: país, esquerra i republicanisme. Amb la convocatòria anticipada d'eleccions al Parlament de Catalunya es va aturar el procés per no concórrer a les eleccions amb una marca poc coneguda.

En el procés de selecció de propostes, se'n van arribar a presentar vuitanta-cinc. En tots els casos, el disseny havia de tenir un equilibri gràfic dels conceptes d'esquerra, república i Catalunya; donar importància al triangle amb les quatre barres, present en els dissenys del partit des de 1931; i utilitzar com a mínim el color groc. El disseny, això sí, pot incloure un lema sota el logotip.