02.02.2005 - 00:03
El conseller d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Juan Cotino, va anunciar aquest dimarts, 1 de febrer, la creació d’un grup de treball integrat per tècnics de les conselleries d’Agricultura, Pesca i Alimentació (web només en castellà), i de Territori i Habitatge, alcaldes dels municipis afectats, organitzacions agràries i societats de caçadors, per a buscar solucions a la plaga de conills que està sofrint la Vall dAlbaida des de fa anys. El Conseller es va reunir dimarts a Otos amb el director general de Gestió del Medi Natural, Javier Gómez, diversos membres de la Comissió d’Agricultura dels Corts Valencianes, diputats provincials, una trentena dalcaldes de la comarca i representants d’organitzacions agràries.
Segons ha explicat el Conseller, lobjectiu principal del grup de treball és analitzar la situació actual i buscar solucions per frenar la proliferació de conills que està afectant els camps de cultiu de la comarca, i això abans l’arribada de lestiu.
Com a possible actuació sha destacat la caça, tot combinant la utilització de furons amb la caça tradicional amb escopeta. També es va fer esment dels tancats, però només com a solució puntual per a evitar els atacs d’aquests animals a les produccions agràries. El grup de treball tractarà d’establir nous mecanismes complementaris als ja existents, necessaris per a poder plantar cara a la plaga de conills.
Finalment, el Conseller va informar en la reunió que la recentment aprovada Llei de Caça valenciana contempla la possibilitat que ajuntaments i agricultors afectats per la massiva proliferació d’alguna mena d’animal puguen exercir mesures complementàries a les establertes en la llei per a controlar la situació, en el cas que es convertisquen en plaga i la societat de caçadors del terme municipal afectat no puga per si mateixa resoldre el problema.
———-
+ Àudio (La Onda): Emili J. Mira, alcalde d’Otos.
+ Àudio (La Onda): Juan Cotino, conseller d’Agricultura.
+ Àudio (La Onda): Joan Brusca, secretari general de la Unió de Llauradors.
———-
+ Webs relacionades dins Nosaltres.Com: Agricultura i pesca.