08.07.2014 - 17:22
El Siberian Times ha entrevistat els pilots de l’avió de la companyia russa UTair que dissabte van ser a punt de tenir un gravíssim accident amb un avió d’Aerolíneas Argentinas. ‘El controlador aeri estava confús. Va callar.’ explica el co-pilot, Kirill Kuzmin. I és que quan faltava poc perquè l’avió rus aterrés, l’argentí va travessar la pista i va obligar el rus a remuntar el vol en ple descens, en una maniobra molt difícil. ‘No podiem fer cap altra cosa. Hem treballat aquesta situació moltes vegades durant els entrenaments’.
El co-pilot diu a l’entrevista que el preocupa que en un aeroport tan transitat els pilots de l’aerolínia argentina no fessin cas de les instruccions del controlador i també critica el silenci de qui hauria d’haver controlat la situació. El capità, Nikolay Limarev, explica que, de fet, el controlador aeri es va disculpar per ràdio i va reconéixer que havia estat un error. El capità també diu que com que feia bon dia va poder veure l’altre avió i va decidir ràpidament tornar a enlairar-se per aterrar més tard.
El co-pilot explica ben bé com va succeir: ‘Els controladors van donar permís a l’avió argentí per travessar la pista després que nosaltres aterrèssim. Els argentins van repetir el missatge, que vol dir que ho havien sentit i que ho acceptaven. Malgrat això, i sense cap explicació clara, els argentins van entrar a la pista quan nosaltres èrem a menys de cent metres d’alçada’.
La companyia UTair és de Khanty-Mansiysk, Sibèria, i ha fet un comunicat agraint l’actuació del seu capità. També diu que està investigant què va passar. El diari que els entrevista parla d”herois’.
Després de les primeres crítiques AENA va respondre que l’operació de reenlairement coneguda per ‘motor i a l’aire’ és molt habitual als aeroports. Al cap d’unes hores, però, va rectificar i va anunciar una investigació.
Vegeu el vídeo de l’incident ací: