Aena rectifica i obre una investigació per l’avortament d’aterratge per evitar un accident a l’aeroport de Barcelona

  • Un avió argentí s'entravessà a la pista quan aterrava el rus, que va haver de fer una maniobra difícil

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Redacció
07.07.2014 - 15:09

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Aena ha rectificat les seves declaracions inicials ahir a la Cadena Ser i ha obert una investigació després que un avió rus hagués d’avortar l’aterratge a l’Aeroport del Prat per la presència d’un vol d’Aerolíneas Argentina fent maniobres a la pista. Els fets es van produir dissabte passat al matí quan una nau de l’aerolínia Utair va avortar l’aterratge a l’últim moment i va fer un ‘motor i a l’aire’, una maniobra que consisteix en què quan l’avió ha de tocar terra pot descartar la maniobra per diverses causes i demanar aterrar de nou. Segons Aena, es tracta d’un procediment que compta amb tots les garanties de seguretat i pel qual els pilots estan entrenats. En qualsevol cas, la perícia del capità rus, que va veure l’avió argentí, va evitar un xoc gairebé segur.

Els fets han estat notificats a la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil per al seu i anàlisis i la corresponent investigació perquè confirmi l’existència de l’incident i els seves causes.

Tota l’escena va ser filmada per Aerobarcelona. En el vídeo fins i tot se sent l’exclamació de por i de sorpresa del qui l’enregistra.

Segon incident d’Aerolíneas Argentinas en poc més d’un any i mig al Prat

L’11 de novembre el 2012, també es va produir un incident amb un avió d’Aerolíneas Argentinas implicat. En aquella ocasió, l’aeronau, procedent de Buenos Aires, va voler passar per davant d’un vol d’Easyjet procedent de Milà fent un gir de 360 graus i situant-se entre aquest i un vol d’Ibèria procedent de Madrid.

El pilot de la companyia espanyola va avisar la torre de control i es van donar indicacions al pilot de la companyia argentina que intercedia la ruta d’aterratge dels avions d’Iberia i d’Easyjet, de manera que l’aparell argentí va tornar a fer una maniobra brusca amb un altre gir de 360 graus. En aquest moment, va estar a punt de xocar contra l’avió d’Iberia. Els dos aparells es van situar verticalment a només una distància de 90 metres i van volar en paral·lel durant uns instants.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any