26.05.2012 - 06:00
Aquest cap de setmana dos pobles del país acullen fires dedicades a la cirera. Són Ceret, a la Catalunya Nord, i Sant Climent de Lloregat, al Baix Lloregat. Més endavant, el dia 24 de juny, la cita amb les cireres tindrà lloc a Arenys de Munt.
A Sant Climent de Llobregat la festa començarà a les onze del matí amb l’ofrena i acció de gràcies pels primers fruits collits a l’esglèsia. Tot seguit se celebrarà un vermut popular A les sis de la tarda hi haurà una demostració de cuina amb cireres a la Plaça del Llegat Comú. Diumenge, com dissabte, la festa continuarà amb el mercat pagès amb parades d’artesans i una mostra d’entitats locals.
A Ceret les parades de cireres estaran animades amb set bandes musicals que faran desfilades i concerts arreu del poble durant tot el cap de setmana. A dos quarts de cinc de dissabte les Arcades acolliran un concurs d’escopir pinyols. Els restaurants de la vila també se sumen a la festa amb menús especials que inclouen plats amb cireres. I a les vuit del vespre de dissabte a la plaça de la Llibertat tindrà lloc un sopar popular.
La riera i la plaça d’Arenys de Munt també es tenyiran de vermell el pròxim 24 de juny. A més, també s’hi celebrarà un concurs d’escopir pinyols. El mateix dia la vila també acull la dinovena Trobada de Puntaires.