El corredor mediterrani inclourà Madrid i deixarà fora Alacant

  • Tindrà dues branques: una que anirà per Algesires i Madrid i una altra que anirà a València però que no continuarà fins a Alacant

VilaWeb
Redacció
05.10.2011 - 11:57

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Comissió Europea adoptarà el dia 19 d’octubre la decisió d’incloure el corredor mediterrani com a eix prioritari, segons que ha sabut VilaWeb. Avui al matí l’eurodiputat Ramon Tremosa ha explicat que la documentació de la Comissió així ho avala. Aquesta documentació ha arribat ja a eurodiputats de diversos països i VilaWeb ha confirmat que, tot i que encara poden haver-hi retocs finals, el corredor serà un dels deu eixos prioritaris, amb dues branques: una que anirà per Algesires i Madrid, i una altra que arribarà fins a València però que no continuarà fins a Alacant.

Tremosa havia anunciat al seu twitter que la documentació amb què treballa la Comissió Europea apuntava que es prioritzaria el traçat del corredor mediterrani com a eix prioritari de mercaderies i que es descartaria l’anomenat corredor central que travessaria els Pirineus. Així li ho va fer saber l’eurodiputada alemanya Gesine Meissner, que va veure els mapes en una reunió amb el comissari de Transports, Siim Kallas. 

En el mapa que va veure l’eurodiputada Meissner no hi havia pas aquesta connexió, però sí que es confirmava que hi hauria un altre ramal que connectaria la península amb l’Europa continental: el que va de Saragossa a la costa atlàntica. I un altre ramal: el que baixaria per la costa mediterrània, però no fins a Algesires, sinó que s’acabaria més amunt. Tremosa opinava que arribaria fins a Cartagena, i no creia que els ports de València ni d’Alacant quedessin despenjats: ‘La comissió hi vol arribar perquè les opinions que han manifestat fins ara diuen que s’han d’unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València’. Però VilaWeb ha pogut confirmar que no arribarà pas fins Alacant, que quedarà despenjada de la connexió europea.

La setmana passada el govern espanyol i el francès van signar un acord per impulsar el corredor central, que finalment quedarà fora de les prioritats de la Comissió. El ministre de Foment, José Blanco, va voler tranquil·litzar els ànims arran de l’allau de crítiques per aquell pacte franco-espanyol. ‘No només volem introduir el mediterrani, sinó el cantàbric-mediterrani’, va dir Blanco, que es va mostrar convençut que la decisió de la Comissió (que la pren a instància i a recomanació dels estats) satisfaria tothom.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any