Desintoxicació: com ha manipulat La Sexta unes declaracions de Valtònyc sobre l’1-O?

VilaWeb
Redacció
21.05.2024 - 19:09
Actualització: 22.05.2024 - 09:18

Un piulet de Josep Miquel Arenas, Valtònyc, ha causat una nova polèmica per la manipulació que n’ha fet el programa de La Sexta Al rojo vivo.


Tot va començar amb un debat a la xarxa sobre el Primer d’Octubre. Responent a un usuari espanyolista que es referia al resultat de les darreres eleccions, Valtònyc va preguntar com era que, amb aquest resultat, encara tenien por d’un referèndum acordat.

En el debat, hi va intervenir l’usuari Carles Santacruz, defensant que el referèndum ja s’havia fet, que havia estat el Primer d’Octubre. Una afirmació a la qual Valtònyc va respondre amb aquest missatge:

Després d’un intercanvi d’arguments, i veient que algunes persones semblaven haver trobat en les seves paraules la prova d’una espècie de conspiració, Josep Miquel Arenas va recordar que el govern de la Generalitat havia explicat el Primer d’Octubre de 2017 l’impacte del robatori d’urnes per part de la policia espanyola. I havia explicat en un comunicat que va fer una possible projecció sobre els vots que no es van poder comptar malgrat haver estat emesos. El govern sempre ha dit que havien votat 2.044.038 persones a favor de la independència, una xifra que, segons aquesta possible projecció, hom calculava que podria arribar a ser de 2.732.471.


Faltava que entressin a escena El Confidencial i Al rojo vivo, de La Sexta, que, en la seva línia habitual, es van agafar a la polèmica per manipular l’opinió pública donant entenent que Valtònyc havia revelat un gran secret, que devia saber-lo per la seva relació personal amb el president Puigdemont i que es resumiria a proclamar que els resultats de la votació del Primer d’Octubre van ser falsejats pel govern i eren mentida.

Evidentment, tant El Confidencial com La Sexta amaguen l’explicació de Valtònyc i l’existència d’una nota oficial del govern del mateix Primer d’Octubre explicant els fets mentre remarquen, en canvi, que el grup conegut amb el nom d’Acord per la Independència ha demanat explicacions sobre l’afer.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any