Un adhesiu reconeixerà les ‘bones pràctiques lingüístiques’ dels establiments cap al català

  • Els clients poden fer les seves valoracions a través de l'aplicació 'CatalApp'

VilaWeb
ACN
13.12.2017 - 20:36
Actualització: 13.12.2017 - 20:37

Un adhesiu impulsat per la Plataforma per la Llengua reconeixerà les ‘bones pràctiques lingüístiques’ d’establiments cap a la llengua catalana, sobre la base de les valoracions dels usuaris a l’aplicació ‘CatalApp‘. La plataforma ha explicat que enviarà aquests distintius a 150 establiments de tot el domini lingüístic català, incloent-hi Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears.

Després de vuit mesos en funcionament, l‘app’ summa més de 43.000 descàrregues i 8.600 usuaris actius, que han fet més de 35.000 valoracions sobre l’atenció oral, escrita i virtual que han rebut a 27.000 establiments, i el 68% dels usuaris han fet valoracions positives.

El president de la plataforma, Òscar Escuder, ha explicat que l’entitat espera que cada vegada siguin més els establiments amb aquest distintiu, que s’anirà renovant ‘en funció de la seva responsabilitat lingüística amb el català’.

També treballaran perquè aquelles empreses que sistemàticament vulneren els drets dels catalanoparlants canviïn la forma de procedir: ‘Volem ajudar a eliminar la discriminació lingüística del nostre país’, ha dit Escuder.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any