Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Naviera Armas Trasmediterránea ha explicat que busca refinançar o reestructurar el seu deute amb venciment el 2023 i 2024 per l’impacte que ha tingut en els seus ingressos la davallada del turisme arran de la pandèmia. En un comunicat, assegura que l’objectiu és ‘preservar la seva liquiditat i optimitzar la seva estructura de capital’ i que per això ha iniciat converses amb els representants dels principals bonistes. Mentrestant, la companyia, que és la propietària de l’antiga Trasmediterránea, ha negat que estigui en preconcurs o concurs de creditors, com ha publicat inicialment El Confidencial, i ha garantit que prestarà amb normalitat el servei, tant a la península, com als arxipèlags balear i canari i a l’estret de Gibraltar.

D’altra banda, Naviera Transmediterránea també ha assenyalat que atendrà ‘tots els seus compromisos amb els seus proveïdors comercials’.

El conseller de Mobilitat i Habitatge de les Illes, Marc Pons, s’ha pronunciat sobre les dificultats econòmiques de l’empresa donant per fet les informacions d’una fallida, que posteriorment Naviera Armas ha desmentit. Pons ha dit que una fallida ‘suposa un risc’ per a les connexions marítimes de les Illes amb la península i ha demanat d’esperar que els possibles inconvenients ocasionats a partir d’aquests fets ‘puguin ser solucionats a través de possibilitats diferents’.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.