Texfor impulsa una plataforma per cercar aliances estratègiques entre empreses tèxtils de la Mediterrània

  • El projecte preveu de fer front a les necessitats de cooperació detectades durant la pandèmia

VilaWeb
ACN
05.11.2021 - 19:15

La Confederació de la Indústria Tèxtil (TEXFOR) ha presentat avui una nova plataforma de negoci, TheMedNew, per cercar aliances estratègiques entre empreses tèxtils de països de la conca del Mediterrani. L’objectiu és ajudar aquestes companyies a posicionar-se en el mercat i esdevenir més fortes a escala internacional. El projecte sorgeix com a resposta a les necessitats de cooperació detectades durant la pandèmia. Actualment, aquesta iniciativa ja compta amb una desena de companyies de l’estat espanyol, Grècia, Itàlia, Jordània, Palestina, Egipte i Tunísia.

L’objectiu del projecte és fomentar la cooperació entre empreses ubicades al nord i al sud de la conca de la Mediterrània, un àmbit d’actuació amb un impacte en més de dos-cents milions de consumidors.

En el sector tèxtil, les capacitats productives de cada regió són complementàries i, mentre el nord està especialitzat en el desenvolupament del producte, el sud ho està en confecció. “Junts podem ser més forts i tenir més oportunitats”, ha assegurat la directora d’operacions de TEXFOR, Mònica Olmos, en declaracions a l’ACN.

L’impuls del projecte respon, en part, a l’impacte de la pandèmia en el sector. “Ens vam adonar que la cooperació, la presència de socis fiables i la proximitat eren necessaris per tornar a tenir una xarxa pròxima”, ha manifestat Olmos. La directora d’operacions de l’associació ha explicat que una part de les produccions del sector ja s’ha traslladat a Europa.

En aquest sentit, la plataforma ha de servir per trobar socis amb els quals desenvolupar projectes basats en valors comuns com la sostenibilitat, la responsabilitat social i corporativa o la interculturalitat. L’objectiu és que aquesta eina serveixi per posar en contacte empreses del sector i, més endavant, incorpori també una botiga en línia que contribueixi a posicionar les companyies.

Les primeres empreses a participar en la plataforma han estat la marca grega Konstantinos Tsigaros, la marca jordana SheChocolate o la dissenyadora catalana Julia G.Escribà. De fet, les dues últimes van presentar a la 080 la “primera col·laboració de TheMedNew”. Actualment ja hi ha una desena de companyies a la plataforma, que es troba actualment en un moment d’adhesió.

Aquesta iniciativa s’emmarca en el Tex-Med Aliances, un projecte cofinançat per la Unió Europea que pretén enfortir la conca del Mediterrani. La iniciativa està dotada amb un pressupost de 2,8 milions d’euros, dels quals 250.000 euros aniran destinats al finançament de la nova plataforma TheMedNew.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any