Comença el tall ferroviari de Roda de Berà: com podeu anar entre Tarragona i Barcelona?

  • Us expliquem com superar el tall i viatjar del sud fins a Barcelona

VilaWeb
Redacció
29.09.2024 - 19:40
Actualització: 30.09.2024 - 18:53

Demà comencen les obres al túnel ferroviari de Roda de Berà (Tarragonès), que obligaran a interrompre el pas de trens entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès) durant cinc mesos. Això blocarà la circulació dels trens que connecten Barcelona amb el sud. Segons Renfe, el tall afectarà uns quinze mil usuaris diaris de les línies R13, R14, R15, R16 i R17 de Rodalia.

Per garantir el manteniment del servei, Renfe ha presentat un pla alternatiu de transport (PAT), que és basat en la substitució dels trajectes que habitualment fan els trens amb autocars i en el desviament temporal del recorregut de les línies R13, R14 i R15.

A continuació, us expliquem com podeu superar el tall.

Com podeu arribar a Barcelona?

De Tarragona: La primera opció és agafar l’autocar directe de l’estació de Battestini fins a Sant Vicenç de Calders. I d’allà, un tren cap a Barcelona.

La segona és agafar un autocar a la mateixa estació de trens fins a Sant Vicenç de Calders. Tanmateix, s’atura a Altafulla i Torredembarra i, per tant, el recorregut és més llarg. Una vegada a Sant Vicenç de Calders, cal agafar el tren cap a Barcelona.

La tercera és agafar un TGV, un tren Intercity, Avant o Euromed en direcció a Barcelona a l’estació del Camp de Tarragona.

De Tortosa, el sud del litoral del Principat i el nord del País Valencià: La línia de trens regionals funciona amb normalitat fins a l’estació de Tarragona. Ara bé, a l’estació de l’Hospitalet de l’Infant és on hi ha el primer servei d’autocar per arribar a Sant Vicenç de Calders, on s’agafarà el tren fins a Barcelona.

Una altra opció és agafar el servei de tren Avant que unirà Tortosa amb Barcelona i que s’ha recuperat especialment pel tall. Aquests trens també s’aturaran a les estacions de l’Aldea-Amposta (Montsià), l’Ampolla-Perelló-Deltebre (Baix Ebre), l’Ametlla de Mar (Baix Ebre), l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils (Baix Camp) i el Camp de Tarragona.

De Reus: Els trens de les línies R14 i R15 que habitualment connecten Reus amb Barcelona continuen funcionant, malgrat haver modificat l’itinerari. Els trens de la R14 es desvien per l’estació de Picamoixons-la Plana (Alt Camp) i els de la R15 van per Valls. Renfe estima que la duració del trajecte pot augmentar d’una mitja hora respecte del recorregut habitual.

De Salou i Port Aventura: La línia R17, que connecta Barcelona amb l’estació de Salou-Port Aventura, és substituïda per una línia d’autocars directes fins a Sant Vicenç de Calders. Allà cal agafar el tren a Barcelona.

L’opció alternativa consisteix a agafar el tren llançadora entre Salou-Port Aventura i Tarragona i, una vegada allà, agafar l’autocar fins a Sant Vicenç de Calders.

De Cambrils: La primera opció és agafar l’autocar que connecta el municipi amb Sant Vicenç de Calders. Allà, cal agafar un tren fins a Barcelona.

La segona, més ràpida i més cara, és agafar el tren Avant que uneix Tortosa amb Barcelona o el tren Intercity provinent del País Valencià.

D’Altafulla i Torredembarra: Són els municipis amb més incidències pel tall, perquè perden tota circulació ferroviària. Per anar a Barcelona, cal agafar un dels autocars que connecten aquests municipis amb l’estació de Sant Vicenç de Calders, on es recupera la circulació de trens.

De Vila-seca: L’opció més directa és agafar l’autocar fins a Sant Vicenç de Calders, on cal agafar un tren fins a Barcelona.

La segona és agafar un tren fins a Tarragona, on cal agafar un dels autocars fins a Sant Vicenç de Calders.

La tercera opció és agafar un tren a Reus i allà agafar-ne un altre fins a Barcelona, amb el recorregut adaptat. Renfe estima que la duració d’aquest trajecte pot augmentar d’una mitja hora respecte de l’habitual.

De Lleida: Els trens de les línies R13 o R14 provinents de Lleida continuen funcionant amb normalitat. Tanmateix, el recorregut de la R14 ha estat modificat i serà una mitja hora més lent que no és habitual.

De la Franja de Ponent i l’interior de les terres de l’Ebre: Els trens de la R15 que uneixen la Franja amb Barcelona continuen funcionant, però ja no circularan per les estacions de Reus, Vila-seca, Tarragona, Altafulla-Tamarit i Torredembarra. En canvi, seran desviats per Valls. Renfe estima que la durada d’aquest trajecte pot augmentar d’una mitja hora respecte de l’habitual.

Com tornar de Barcelona?

La circulació de trens cap al sud funciona amb normalitat fins a Sant Vicenç de Calders. Allà, es poden agafar els autocars que van fins a Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Vila-seca, Cambrils, Salou i l’Hospitalet de l’Infant.

En cas de viatjar cap a ponent o l’interior de les terres de l’Ebre, cal agafar els trens de la R13 i R14 en direcció Lleida o els de la R15 en direcció Riba-roja d’Ebre i la Franja de Ponent.

Finalment, en cas de viatjar cap al País Valencià, una opció és viatjar fins a Sant Vicenç de Calders, allà agafar un autocar fins a Tarragona o l’Hospitalet de l’Infant. Una vegada allí, cal fer transbord a un tren regional.

Una segona opció més cara és agafar un tren Intercity o Euromed directament a Barcelona.

La tercera opció, a mig camí entre les dues anteriors, és agafar l’Avant a Barcelona fins a Tortosa i allà fer transbord cap a un regional que vagi cap al sud.

Com perjudica el tall els viatgers del País Valencià que van a Barcelona?

Els usuaris que viatgen en els trens Euromed o Intercity no tindran cap modificació a conseqüència del tall.

Ara, els que viatgen amb servei regional han de modificar el recorregut. Així, poden baixar a les estacions d’Hospitalet de l’Infant, Cambrils, Vila-seca o Tarragona per agafar un dels autocars fins a Sant Vicenç de Calders.

En el cas de baixar a Cambrils, també poden agafar el tren Avant provinent de Tortosa, o un dels trens Intercity que van en direcció a Barcelona.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor