Sobirania per les Illes critica l’ofegament de Madrid al ferrocarril de Mallorca

Proposen acabar amb l'espoli fiscal i gestionar des de les Illes els doblers que s'hi generen

VilaWeb
Redacció
15.06.2016 - 21:10
Actualització: 15.06.2016 - 23:10

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Sobriania per a les Illes (SI), la candidatura encapçalada per Mateu Xurí, ha emès un comunicat en el que critica la poca inversió de l’estat espanyol en el sistema ferroviari mallorquí. En el text apunten que Foment inverteix en la xarxa ferroviària de manera desigual i que el cost de l’electrificació de la xarxa mallorquina té un pressupost de 47.129 milions, una quantitat ridícula comparada amb els milers de milions destinats a l’AVE. Per canviar aquesta situacio, proposen,  acabar amb l’espoli fiscal i gestionar des de les Illes els doblers que s’hi generen.

En el text comenten: ‘L’AVE té un pressupost de 3.658 milions d’euros per a 2016, que suposa el 67% de les inversions del Ministerio de Fomento per als ferrocarrils, i dels quals n’hi ha més de mil d’inversió directa per a l’AVE Madrid – Vigo; i mentre Renfe rebrà enguany una subvenció pública de 605 milions, 155 dels quals es destinaran a comprar trens d’AVE, mentre es fan aquests dispendis sense to ni so amb els nostres doblers, a Mallorca ens veim obligats a viatjar en trens dièsel obsolets i a passar per experiències tercermundistes’. 

Segons SI els problemes a la xarxa ferrovirària de Mallorca es troben al transbord al baixador que hi ha la sortida d’Inca, conegut com ‘s’empalme’, un coll d’ampolla que obliga els trens a esperar l’arribada dels que vénen en sentit contrari. En aquesta estació els passatgers es veuen forçats a esperar a la intempèrie i el tren que hi passa es va incendir el mes d’abril. En la mateixa situació, diuen, es troba el tren de Manacor.

Per altra banda, afegeixen, en contrast amb les inversions multimilionàries a la península per a trens d’alta velocitat mig buits, a Mallorca continuen sense recuperar-se les antigues línies de Santanyí i Felanitx i la d’Artà, que ha quedat només en projecte per manca de finançament.

 

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €