Seat ha posat en marxa el projecte DIANA amb el prototip d’un vehicle per provar la mobilitat autònoma en un entorn urbà i intel·ligent. El vehicle s’ha creat sobre la base d’un Seat León i està equipat amb cinc sensors lidar, sis càmeres, dotze ultrasons i vuit ordinadors que ofereixen una visió de 360 graus de l’entorn. En el prototip, el conductor cedeix el control al vehicle tot i que el pot recuperar en cas de necessitat. Disposa de tres modalitats: Autonomous Chauffeur, en situacions de trànsit de baixa velocitat en què fa maniobres d’arrencada i aturada; l’Automated Valet Parking per cercar una plaça d’aparcament i fer la maniobra; i la Summoning, en què recull l’usuari en un punt concret i el trasllada a un destí.

Per ara, Seat ha fet diverses proves a les instal·lacions de Martorell i, més recentment en circuit urbà tancat i controlat, segons que ha explicat l’empresa en un comunicat. Segons l’enginyer I+D de Seat, Oriol Mas, tots els elements com càmeres, sensors i ultrasons, entre d’altres, “generen una gran quantitat de dades de l’entorn que es processen en mil·lisegons i s’envien a un mòdul on està la localització”. “Així, el cotxe sap on està col·locat, quins obstacles té a l’entorn i si és capaç de decidir on ha d’anar i executar de forma autònoma les accions sobre el volant frens, accelerador i canvi de marxes”, afegeix.

Des de l’aplicació, el conductor pot sol·licitar el cotxe, que arranca de forma automàtica i es posa en el carrer corresponent amb una precisió de centímetres gràcies al sistema de localització en el mapa HD, que permet al vehicle posicionar-se en el carril adequat. Quan fa la parada per recollir l’usuari, les portes es desbloquegen soles i s’activen els intermitents per indicar que el vehicle està aturat. A partir d’aquí, el cotxe arranca i si es troba algun obstacle o vianant, frena i reprèn el camí fins a la destinació escollida, on deixa l’usuari i el vehicle busca un aparcament de forma autònoma.

De moment, DIANA ha aconseguit una autonomia de nivell 3 en una escala de 5 en els Sistemes Avançats d’Assistència a la conducció (ADAS). “És important donar robustesa a aquesta tecnologia, continuar desenvolupant-la i testejar la seva robustesa per garantir que el sistema és segur al 100%”, segons Mas, que pronostica que en un futur els vehicles d’aquest tipus “podrà oferir i incentivar nous serveis de mobilitat intel·ligent i descongestionar les grans ciutats i zones de mobilitat complexa”.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.