Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El Regne Unit ajudarà al manteniment de British Airways a través de compromisos per un préstec a cinc anys de 2.200 milions d’euros subscrit per diversos bancs i garantit, en part, pel UK Export Finance (UKEF), una entitat estatal britànica. Així ho ha anunciat el grup IAG, que integra, entre d’altres, British Airways, Iberia i Vueling.

D’altra banda, IAG també ha anunciat avui que s’adapta al Brexit amb canvis al consell d’administració que li han de permetre de garantir que totes les seves aerolínies tinguin llicència per operar a la Unió Europea. En concret, s’ha implementat una estructura de propietat nacional per Aer Lingus, i s’han fet canvis en l’estructura de la propietat del grup a l’estat espanyol.

El consell d’administració s’ha canviat amb efectes immediats per incloure una majoria de consellers no executius independents de la Unió Europea. Així, l’han abandonat Deborah Kerr, María Fernanda Mejía i Stephen Gunning, i s’hi han afegit Peggy Bruzelius, Eva Castillo Sanz i Heather Ann McSharry. Malgrat això, Gunning manté intactes les seves funcions executives com a director financer. A més, com ja havia anunciat IAG, el seu president, Antonio Vázquez Romero, es retirarà al gener, i el consell es reduirà a onze membres.

També s’ha canviat la comissió de nomenaments d’IAG, que ara tindrà majoria de consellers no executius independents de la UE, amb Javier Ferrán com a president, Giles Agutter, Ann McSherry, Alberto Terol Esteban i Antonio Vázquez Romero.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.