22.05.2023 - 16:43
|
Actualització: 22.05.2023 - 17:49
La Plataforma per la Llengua ha impulsat una iniciativa per aconseguir que les consoles de videojocs incorporin el català a la interfície gràfica i el reconeguin en les botigues amb una etiqueta específica com ja fan algunes consoles. Ara per ara, l’entitat ja s’ha reunit amb gent del sector i té el suport de la secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i d’algunes empreses de videojocs. La voluntat és reunir-se aviat amb els responsables de les videoconsoles per convercèr-los dels avantatges d’incloure la nostra llengua en els productes i assessorar-los en el procés d’incorporació, segons que explica en un comunicat.
“La inclusió del català a les plataformes de venda tant en forma d’etiqueta com a la interfície suposa una oportunitat important per al creixement de la llengua en l’àmbit dels videojocs”, avisa l’entitat. Segons la Plataforma per la Llengua, si la plataforma reconegués el català i permetés a l’usuari triar-la com a llengua de preferència, això implicaria que els videojocs s’hagin d’executar directament en català. “Aquesta inclusió, a més de potenciar el consum de videojocs en català, també suposaria un impuls per a les desenes d’empreses d’arreu del món que ja incorporen el català en els seus videojocs”, afegeix l’entitat.
La iniciativa és fruit de la comissió de videojocs de la Plataforma per la Llengua, després d’haver analitzat la situació del català al sector. “Darrerament, cada cop més, les empreses de videoconsoles posen èmfasi en l’accessibilitat als seus productes, i la inclusió del català seria una manera més d’avançar en aquest àmbit”, diu l’entitat. L’entitat compta amb el suport d’unes quantes empreses, entre les quals Cubus Games, IO Interactive, Mango Protocol i RolldBox Games, i també associacions de videojocs com ara Gaming.cat, Xboxers Catalans, NintenHype i Catalunya Playstation.