El president del govern, Pere Aragonès, assegura que tan sols preveu aprovar els pressuposts del 2022 amb el suport de la CUP. En una entrevista a l’ACN, Aragonès rebutja un pacte amb el PSC per donar llum verda als comptes catalans perquè, segons que assegura, no seria coherent. “No m’imagino el PSC votant uns pressuposts que apliquen el meu acord amb la CUP”, assegura.

“Volem tirar endavant els pressuposts amb els socis de la investidura: ERC, Junts i CUP”, afirma. Justifica que així consta al compromís dels acords amb les formacions. “Si volem uns bons pressuposts, la CUP hi ha de ser”, emfatitza.

Tanmateix, els cupaires posen com a línies vermelles l’ampliació de l’aeroport del Prat i els Jocs Olímpics d’hivern als Pirineus. Aragonès replica que aquests dos aspectes no estan inclosos a l’acord d’investidura d’ERC amb la CUP: “Nosaltres complim els acords en la seva literalitat.” El president es mostra convençut que durant aquestes setmanes vinents s’avançaran molts aspectes de l’entesa entre republicans i anticapitalistes.

El govern vol que els pressuposts entrin en vigor el primer de gener de 2022 perquè puguin funcionar a ple rendiment des del primer dia. Per això, Aragonès preveu d’avançar en les negociacions el setembre i treballa per tancar l’acord l’octubre.

“Hem de concretar molts aspectes, tot just tenim la fotografia general i cal omplir-la de contingut”, afegeix Aragonès, que diu que és preferible un acord amb la CUP, encara que sigui en temps de descompte, que no pas no tancar cap entesa amb la formació de Dolors Sabater.

La CUP avisa el govern: “L’aeroport del Prat és una línia vermella”

Gestió catalana de l’aeroport

Per una altra banda, Aragonès avisa el govern espanyol que Catalunya ha de gestionar l’aeroport del Prat: “Qualsevol de les propostes de futur ha de passar per la gestió catalana de l’aeroport. És del tot imprescindible”, remarca el president, que defensa que a l’acord final del pla director del Prat figuri aquesta competència.

Defensa que la gestió ha de ser de la societat catalana per a poder determinar l’estratègia i la gestió d’aquesta infrastructura de país, des de la Generalitat i les administracions locals fins a les entitats socials i econòmiques. “L’estat hi pot tenir la seva participació com una administració més”, ha dit.

“De res serviria un augment de la capacitat del Prat, amb tots els problemes, sacrificis, l’esforç i el debat que pot comportar i afrontar, si des de Catalunya no gestionem el futur de l’aeroport. No podem assumir una infrastructura i que es gestioni des de cinc-cents quilòmetres, i que no serveixi per als objectius marcats inicialment”, insisteix.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.