Pepsico tria Barcelona per instal·lar-hi el seu ‘hub’ mundial especialitzat en digitalització

  • La companyia ja ha contractat quaranta-cinc persones i té previst crear prop de quatre-cents llocs de treball fins al 2024

VilaWeb
ACN
26.10.2021 - 17:15

Pepsico ha triat Barcelona com a seu per impulsar el seu nou ‘hub’ mundial des d’on es crearan i desenvoluparan els principals programes de digitalització global de la companyia. La multinacional ja ha contractat quaranta-cinc persones per al centre i té previst crear prop de quatre-cents llocs de treball fins al 2024. Més enllà del disseny de l’estratègia de digitalització, des del ‘hub’ de la capital catalana s’introduiran noves fórmules de treball i s’estudiaran possibles canvis organitzatius per reduir els costos operatius i optimitzar els terminis de venda. Per tal de diversificar els equips, una part del ‘hub’ també s’ubicarà al País Basc.

La multinacional ja ha començat el procés per incorporar personal procedent de camps relacionats amb la digitalització, com ara científics de dades, enginyers d’aprenentatge automàtic i enginyers de dades.

Segons Pepsico, la raó d’escollir Barcelona respon al fet que és “un dels ‘hubs’ més importants d’Europa gràcies al seu ecosistema format per ‘start-ups’, centres tecnològics, empreses TIC i universitats”. “A més, té una gran capacitat per crear i retenir talent digital”, afegeix la companyia.

Pel director general de Pepsico al sud-oest d’Europa, Narcís Roura, ubicar aquest espai a la capital catalana suposa “una magnífica oportunitat per a l’ecosistema tecnològic i el talent local”. Sobre això, el vice-president i conseller de Polítiques Digitals de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha celebrat que l’arribada del ‘hub’ “confirma el lideratge de Catalunya en l’àmbit tecnològic” i assegura que Pepsico trobarà en Catalunya “un aliat per fomentar el talent femení en l’àmbit TIC”.

Per la seva banda, la vicepresidenta i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha qualificat l’arribada de Pepsico “d’excel·lent notícia”, mentre que el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat que les grans multinacionals “es fixin en la ciutat per accelerar la transformació digital”. “Ens felicitem d’haver estat agents actius en la decisió i ajudarem a Pepsico perquè el seu centre es converteixi en una història d’èxit”, ha afegit.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any